لادن صحرایی ناشنوای هنرمند

اخبار در مورد لادن صحرایی

لادن صحرایی ناشنوای هنرمند

اخبار در مورد لادن صحرایی

مجله نقش آفرینان

چهل و نهمین شماره ماهنامه بازیگری "نقش‌آفرینان" ویژه آذر 87 منتشر شد.
 

** 

به این وبلاگ غلامرضا تختی نوه زنده یاد پهلوان غلامرضا تختی سربزنید . 

۱-کـــدوم انــگشتتـــو بیشتـــر دوســــت داری ؟ ( شـــخصیـــــت شنـــاســــی )  

۲-آدم" قبل از "حوّا" همسر دیگری داشته به اسم "لیلیت"؟ادامه مطلب 

۳-روش میل کردن ساندویچ + شناخت شخصیت شما 

۴-مُد مناسب ماه تولد شما ( جالبه و خیلی واقعی به نظر میرسه) 

۵-داروخانه خدا (باورتون نمیشه) 

۶-دانلود کتاب الکترونیکی 30 اصل اعتماد به نفس

۷-چگونه شغل خود را دوست داشته باشیم 

۸ـفواید زیارت عاشوا(حتما سری بزن) 

9-زیباترین مجری جهان که از پدرایرانی و مادرفرانسوی

۱۰-تست عشقیه شما!

11-غذاهایی که شما را خوش اخلاق میکند ! 

12-پیشنهاد میکنم در مورد راز

13-فال شغل

۱۴-شما چقدر زیبا هستید  

۱۵-معانی نام کشورهای جهان ! 

۱۶-ترفندها و نکاتی که از ویکیپدیا نمیدانیم. 

17_داستان کوتاه نشان لیاقت عشق 

18-رنگ مورد علاقه وهمسر ایده آلتان ! 

19-آنالیز چهره انجلینا جولی! (جدید جدید !!!!) 

20-نیایش با خدا Persian English 

21-دستخط امیرکبیر به ناصرالدین شاه 

22-گوگوش در لباس احرام ، در راه مکه !! ((عکس+مطلب)) 

23-سوالاتی جالب و پاسخ های باور نکردنی(تست هوش) (خیلی توووپه) 

۲۴-خونه ای باقیمت 7 میلیارد و 245 میلیون تومان در تهران!! 

۲۵-تست روانشناسی،میزان جذابیت شما 

26-آزمونی جالب برای تشخیص شایستگی شما در مورد مدیریت ! 

27-خوراکی‌های آرامبخش 

۲۸-MBC persia فرکانس

 

کـــدوم انــگشتتـــو بیشتـــر دوســــت داری ؟ ( شـــخصیـــــت شنـــاســــی ) 

با استفاده از عکس و انتخاب انگشت شخصیت خود را بشناسید  

آیا تا به حال بطور دقیق به انگشتان دستان خود نگاه کرده‌اید؟ تا به حال فکر کرده‌اید که به کدامیک علاقه بیشتری نسبت به بقیه دارید؟ با دقت نگاه کنید، سپس توضیح مربوط به آن را بخوانید.


آیا تا به حال بطور دقیق به انگشتان دستان خود نگاه کرده‌اید؟ تا به حال فکر کرده‌اید که به کدامیک علاقه بیشتری نسبت به بقیه دارید؟ با دقت نگاه کنید، سپس توضیح مربوط به آن را بخوانید.


انگشت شماره 1


این انگشت نماد مسایل مادی و ثروت است و کسانی که این انگشت را انتخاب می‌کنند، اقتصاد دانان خوبی هستند و معمولا از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارند.


انگشت شماره 2


این انگشت نماد کار می‌باشد و اشخاصی که به این انگشت اهمیت بیشتری می‌دهند انسان‌های کاری هستند و بطور کلی وجدان کاری خوبی دارند و موفقیت زیادی در کارها دارند.


انگشت شماره 3


این انگشت میزان اهمیت به خود فرد را نشان می‌دهد، افرادی که این انگشت را انتخاب می‌کنند، در مورد همه چیز اول به خود اهمیت داده و تا حدودی خودپرست و خودخواه هستند.


انگشت شماره 4


این انگشت نماد محبت و عشق است و کسانی که این انگشت را انتخاب می‌کنند، انسان‌های احساساتی و عاطفی هستند و همواره به دنبال محبت و خوشحال کردن دیگران هستند.


انگشت شماره 5


این انگشت نماد خانواده و فرزند هست و کسانی که به این انگشت علاقمند هستند، افرادی هستند که به خانواده پایبند بوده و به زندگی مشترک و بطور کلی روابط بین افراد اهمیت می‌دهند.

** ************************************

آدم" قبل از "حوّا" همسر دیگری داشته به اسم "لیلیت"؟ هیچ می دانستید که در اسطوره های مسیحیت، "آدم" قبل از "حوّا" همسر دیگری داشته به اسم "لیلیت"؟

البته می گویند اسطوره ی لیلیت چندان معتبر نیست و بر اساس تفسیری بر یکی از انجیل ها جعل شده اما به هر حال داستان جالبی دارد:بنا بر روایتی لیلیت هم زمان با آدم و از جنس او- خاک- آفریده شد، روایتی دیگر می گوید از آتش، هرچه بود با آدم توافق اخلاقی نداشت، چرا که هر دو از منشأ یکسانی خلق شده بودند، و حاضر نبود برتری مرد را بر خود بپذیرد و به او تواضع کند. القصه، لیلیت که بوی "آدم" را خوش نداشت به شکل ماری به همراه اولین و آخرین غریبه ی محل، یعنی شیطان، از بهشت گریخت! آدم تنها شد و به درگاه خداوند دعا کرد و گفت زنی که به من داده بودی گریخت، آن وقت خداوند حوّا را از دنده ی چپ آدم آفرید که مونس و همدم او باشد و بماند؛ گرچه آدم، حوّا را دوست داشت اما روح او همیشه در یاد و حسرت لیلیت باقی ماند.

داستان جالبی است، به این ترتیب لیلیت اولین زن، اولین معترض، اولین خیانتکار و شاید اولین فمینیست تاریخ بشر است. 

********* 

روش میل کردن ساندویچ + شناخت شخصیت شما 

تحقیق علمی در رابطه با ساندویچ نشان می دهد




روش میل کردن ساندویچ توسط شما می*تواند بیانگر بسیاری از احساسات درونی شما و بطور کلی شناخت شخصیت شما باشد.

کدام یک از روش*های زیر را برای خوردن ساندویچ در نظر می*گیرید؟

1- ساندویچ خود را به قطعات کوچک تر تقسیم می*کنید؟
2- ساندویچ خود را دو لقمه می*کنید؟
3- ساندویچ خود را آرام و با اشتهایی وصف ناپذیر می*خورید؟
4- ساندویچ خود را نصف کرده و باقی مانده را در بشقاب می*گذارید؟
5- ساندویچ خود را کاملاْ باز کرده و محتویات آن را تنها با تکه ای نان می*خورید؟

۱. چنانچه ساندویچ خود را به قطعات کوچک تر تقسیم می*کنید :
فردی منظم، حساس، دقیق و عاطفی هستید. در واقع نظم در زندگی شما حرف اول را می*زند. دیگران به خوبی می*دانند که از چه جایگاهی باید با شما وارد سخن شوند. گذشت شما در زمینه*های مختلف زبانزد خاص و عام است. صبر و استقامت از دیگر ویژگی*های شماست. دیگران برای انجام کارها و رفع نیازهای روزمره خود روی شما حساب می*کنند.

۲. چنانچه ساندویچ خود را دو لقمه می*کنید :
شما ظاهراً فردی عجول و نسبتاً خشن بوده و این خصوصیت راحتی در غذا خوردن را نیز نشان می*دهد. ظاهراً خیلی از خودتان مطمئن هستید و می*توان گفت که در اکثر اوقات به خاطر عجول بودنتان بدون مشورت با دیگران تصمیم می*گیرید که در بسیاری از موارد عواقب آن را نیز متحمل می*شوید. معمولاً شما فرصت رسیدگی به حرف و سخن دیگران و یا حتی خود را ندارید، که این نیز ناشی از همان عجول بودن ذاتی شماست.

۳. چنانچه ساندویچ خود را آرام و با اشتهایی وصف ناپذیر می*خورید :
به راحتی با دیگران دوست می*شوید و خوشرو و دست و دلباز هستید و به رای و نظر فرد مقابل احترام می*گذارید و از درگیر شدن با اطرافیان پرهیز می*کنید، آرامش خاصی دارید و دیگران از بودن در کنار شما احساس لذت می*کنند.

۴. چنانچه ساندویچ خود را نصف کرده و باقی مانده را در بشقاب می*گذارید :
آینده نگری و نگاهی به فردا داشتن از ویژگی*های شخصیتی شماست. در هر زمینه*ای و برای اقدام در مورد هر مساله ابتدا به عواقب آن اندیشیده و با مروری به آینده حال را برنامه ریزی می*کنید. مصمم و هوشیارید و نسنجیده حرف نمی*زنید. دیر با کسی دوست می*شوید اما دوستی هایتان پایدار است.

۵. چنانچه ساندویچ خود را کاملاْ باز کرده و محتویات آن را تنها با تکه ای نان می*خورید :
شخصیتی قابل احترام دارید. سعی می*کنید هیچ گاه به دنبال کارهای بیهوده نروید. نگاه گیرا و نافذ شما می*تواند مخالفانتان را به سرعت سر جای خودشان بنشاند. بخش بسیار قوی و ممتاز شخصیت شما آن است که قادرید از جنبه*های ناچیز و مادی فراتر رفته و ماورای آنها را نیز ببینید. انرژی شما برای یافتن دوستان جدید و کم نظیر نیز مثال زدنی است. در حل مشکلات بسیار ماهر و زبر دست بوده و عاشق رقابت سالم با دیگران هستید. 
** 
همانطور که هر کدام از علامت های خورشیدی، خصوصیت های اخلاقی، اهداف و نیازهای منحصربه فردی دارند، گرایش آنها نسبت به مُد و طریقه لباس پوشیدن نیز کاملاً خاص و متفاوت است. متولدین ماه های مختلف سلایق و علایق خاصی در انتخاب لباس دارند که نشاندهنده شخصیت و مَنش آنهاست. میخواهیم شما را با سبک لباس پوشیدن و گرایش متولدین ماه های مختلف نسبت به مُد آشنا کنیم.

برج حمل (فروردین)


متولدین این ماه دوست دارند در همه چیز اول باشند. آنها از همه اطلاعات روز مربوط به مُد و مارک های مختلف لباس آگاهند. آنها از امتحان کردن هر چیزی که مطابق با علایقشان باشد هیچ واهمه ای ندارند و از جسورانه ترین استایل ها و سبک ها استفاده می کنند. به محض دیدن هر مدل جدید در ویترین مغازه ها، باکی ندارند که حقوق به زحمت به دست آورده شان را صرف خرید آن کنند، چون می خواهند اولین نفری باشند که آن مدل را تن می کند. مطمئناً هر مُد و سبک جدیدی از لباس برای اولین بار توسط یکی از متولدین این ماه پوشیده شده است.متولدین این ماه بنا بر طبیعت آتشین خود، تمایل زیادی به رنگ های قرمز و سیاه دارند. کاری ندارند که چه رنگ، چه جنس یا چه مدلی از لباس به آنها بیشتر می آید، آنها همه ی مدل ها و همه ی رنگ ها را امتحان می کنند. لباسهای آنها معمولاً رنگارنگ و پر نقش و نگار است. اما هر چه که هست کاملاً مطابق با آخرین مُد جهان است. کلاه و الماس برای زینت بخشیدن به انگشتان و گردن جزء لوازم زینتی است که بیشتر از چیزهای دیگر مورد استفاده متولدین این ماه قرار می گیرد.

مارک لباس مورد علاقه: Gucci

برج ثور (اردیبهشت)

تا به حال مشاهده نشده است که متولدین این ماه لباسی تن کنند که از مُد افتاده باشد. آنها جزء برجسته ترین مُدگرایان هستند که انتخابشان باعث فخر هر تولیدکننده لباس است. آنها خوب می دانند که در یک میهمانی شام چه لباسی باید تن کنند، و حتی لباس های کارشان را هم از معروف ترین مارک ها و تولیدکننده ها خریداری میکنند. قیمت لباس برای آنها هیچ اهمیتی ندارد، چون می دانند از هر چه که خوششان بیاید تا آخر عمر متعلق به آنها خواهد شد. با همه ی این اوصاف، به نظر متولدین این ماه، لباسهای خوش دوخت هیچ وقت از مُد نمی افتند و مارک و لیبل لباسها در درجه اول اهمیت قرار نمی گیرد.لوازم زینتی مربوط به گردن برای آنها نسبت به سایر لوازم اهمیت بیشتری دارد. شال گردن و گردن بند بسیار به آنها می آید. خانم های متولد این ماه بهتر است موهای خود را بالا جمع کنند و آنها را با گیره سرهای زمردین ببندند. به نظرشان رنگ های روشن و پر زرق و برق به درد طبقه متوسط اجتماع می خورد، و رنگ های قهوه ای، بژ و خاکی برای آنها مناسبتر است.

مارک لباس مورد علاقه: Louis Vuitton

برج جوزا (خرداد)


برای متولدین ماه دوقلوها هر روز با یک ماجرای جدید همراه است. احتمالاً این افراد هر روز صبح کمد لباسشان را باز می کنند و با جستجو درمیان کوه لباس های درهم و برهم، به دنبال لباسی می گردند که با حال و هوای آن روزشان جور باشد. زیاد دنبال مُدهای مختلف نیستند چون خیلی زود از آن خسته می شوند. اما اگر هر روز یک مُد جدید برای آنها وجود داشته باشد، مشتاقانه از آن استقبال خواهند کرد، اما آن مُد فقط 24 ساعت برای آنها دوام خواهد داشت و نه بیشتر. در خرید کردن مراقب خرج کردن و قیمت ها هستند، اما اگر از چیزی واقعاً خوششان بیاید، بی تردید آن را می خرند. مارک لباس برای آنها کوچکترین اهمیتی ندارد، چیزی که برای آنها مهم است این است که از ظاهر لباس خوششان بیاید، همین.به پوشیدن تاپ و بلوزهای تنگ و چسبان علاقه زیادی دارند، چون می توانند بازوهای زیبایشان را از این طریق به نمایش بگذارند. دست بند و بازوبند جزء لوازم زینتی مورد علاقه آنهاست. اگر بخواهند صبح ها از خانه خارج شوند، آرایش چندانی نمی کنند، شاید فقط یک آرایش خیلی ساده و کمرنگ، مثل یک برق لب. متولدین این ماه دوست دارند هر مدل لباسی را امتحان کنند، اما با اینحال آرایش موهایشان همیشه ساده است.

مارک لباس مورد علاقه: Alexander McQueen
برج سرطان (تیر)

خوشبختی بالاپوشی است که سالیان سال همراه متولدین این ماه است. همانقدر که به عزیزان و نزدیکانشان وابسته هستند، به لباسهایشان نیز وابسته اند. در گنجه لباسهای متولدین این ماه، حتی قدیمی ترین لباسهایشان هم دیده می شود. خانم های متولد این ماه علاقه ای به پوشیدن لباسپای اسپرت ندارند، و در لباسهایشان همواره حال و هوای زنانه دیده می شود. در کمد لباسشان انواع و اقسام مدل های لباس زیر، از هر رنگ و مدل وجود دارد. پیراهن های مجلسی و زنانه برایشان در راس اهمیت قرار دارد.به نظرشان هر لباسی با جواهرات زیبا و گردن بند های بلند، زیباتر و کامل تر می شود. برای آنها مروارید زیباترین جواهر است و هاله هایی از رنگ سبز آنها را باشکوه تر می کند. اما زیاد اهل آرایش کردن نیستند، مگر اینکه انجام آن سریع و مختصر باشد. برای خشک کردن موها به هیچ وجه از سشوار استفاده نمی کنند، و ترجیح میدهند موهایشان به طور طبیعی خشک شود. آنها ترجیح می دهند که بنا بر راحتی خودشان لباس انتخاب کنند نه براساس مُد روز، اما خوب می دانند که چطور جلوی جمع حاضر شوند که همه را مسحور خود کنند.

مارک لباس مورد علاقه: Ralph Lauren
برج اسد (مرداد)
متولدین این ماه دوست دارند بهترین از هر چیز را برای خود داشته باشند. اگر پول خرید لباسی را نداشته باشند، به هر طریقی باید آن را از آنِ خود کنند. همیشه خوش کیفیت ترین لباسها را بر تن این افراد می بینید. راحت بودن لباس برای آنها کم ترین اهمیت را دارد، درعوض مارک و لیبِل لباس و مطابق بودن آن با آخرین مد روز برای آنها در درجه اول اهمیت قرار دارد. کت و شلوارهای رسمی را در محل کار می پوشند اما در ساعات فراغت ترجیح می دهند لباسهای اسپرت تر و البته از مارک ها معروف تن کنند.خانم های متولد این ماه در استفاده از جواهرات و زینت آلات پر زرق و برق و گرانقیمت زیاده روی می کنند. رنگ های مورد علاقه آنها طلایی، برنز و نارنجی است. متولدین این ماه دوست دارند طوری لباس بپوشند که نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند، و الحق که راه آن را خوب بلدند.

مارک لباس مورد علاقه: Versace
برج سنبله (شهریور)

متولدین این ماه به خوبی از لباسهایشان محافظت می کنند و لباسهایشان همیشه اتوکشیده و شق و رق است. این افراد که ذاتاً ساده گرا هستند، به قیمت لباس اهمیت زیادی می دهند. ترجیح می دهند لباسهایی گرانتر و خوش کیفیت تر داشته باشند، تا لباسهایی ارزان که با یک یا دو بار شستشو از بین برود. هیچ آثاری از زرق و برق در لباس آنها مشاهده نمی کنید و وقتی از در خانه بیرون می روند، مثل فرشته ها در کمال سادگی و البته زیبایی هستند. لباسهایی که انتخاب می کنند، علاوه بر سادگی بسیار خوش دوخت هستند و یک عمر برایشان ماندگار خواهند بود.زنان متولد این ماه علاقه زیادی به پوشیدن تاپ و بلوزهای کوتاه دارند تا شکم حقیقتاً زیبایشان را به نمایش بگذارند. موهایشان که معمولاً به سادگی آرایش می شود، با مُد هر فصلی کاملاً جور می شود. به رنگ های طبیعی مثل قهوه ای برای لباسهایشان علاقه زیادی دارند. آنها علاقه زیادی به استفاده از جواهر و زینت آلات ندارند و به ندرت در سر و دست آنها نشانی از زیورآلات مشاهده می شود، مگر انواع بسیار ساده آن که به پوستشان هم حساسیت ندهد.

مارک لباس مورد علاقه: Calvin Klein

برج میزان (مهر)


طبع کمال طلب متولدین این ماه، هیچ علاقه ای به لباسهای از مد افتاده ندارد. اطلاعات آنها درمورد انواع سبک ها و استایل ها و مُد به اندازه ای است که باعث میشود همه برای مشورت پیش آنها بیایند. وقتی صبح ها برای آماده شدن جلوی کمد لباسشان می ایستند، مجموعه ی شگرفی از انواع انتخاب ها پیش رویشان قرار می گیرد اما فرصتشان برای انتخاب بسیار کوتاه است. آنها می دانند که همه ی لباسهایشان عالی است و جذابشان می کند، اما باید لباسی را پیدا کنند که آن روز بتواند بیشترین تاثیر را بگذارد. لباسهای آنها همیشه خوش دوخت و بی عیب و نقصند و سعی می کنند از معروف ترین مارک ها و تولیدکننده ها خرید کنند.اگر گوش سمت راستشان را سوراخ کرده اند، گوش سمت چپشان هم باید سوراخ شود. هر چیز که در تن آنها می بینید کاملاً متعادل و متوازن است. از انتخاب رنگ لباس گرفته تا فاصله بین دکمه های روی کتشان، همه دقیق و متعادل است. آرایش صورتشان آنقدر بی عیب و عالی است که گویی هیچ آرایشی نکرده اند. از جواهر هم فقط برای برجسته تر کردن زیباییشان استفاده می کنند. به طور کلی متولدین این ماه عاشق خرید کردن هستند و این از سر و وضعشان کاملاً پیداست.

مارک لباس مورد علاقه: Giorgio Armani

برج عقرب (آبان)


طبقه بندی کردن متولدین این ماه که همیشه جذاب و سکسی لباس می پوشند بسیار دشوار است. یک روز مطابق آخرین مُد روز و روز دیگر مطابق استایل ها و سبک های قدیمی لباس می پوشند. اما هر چه که بپوشند، قصد و نیت مخصوصی از آن دارند. اگر با لباس باز و سکسی بیرون بروند، احتمالاً به دنبال جلب نظر مردان هستند. اگر کت و شلوار مارک دار بسیار گرانقیمت تن کنند، احتمالاً قصد تصاحب مقام بالایی از شرکت در سرشان است. تا حدی از مُد پیروی می کنند که شایسته و متناسب آنها باشد، و به هیچ وجه بنده و برده مُد نمی شوند.استفاده از زیورآلات آنها نیز با تناقض همراه است. ممکن است گاهی سر و دستشان را پر از جواهر کنند یا اصلاً به کلی از زیورآلات استفاده نکنند. موهایشان ممکن است یک روز بلند و روز دیگر کوتاه باشد. آنها خدای تغییر قیافه اند و یکی از مهمترین ابزارهایشان برای این منظور، آرایش و گریم است. متولدین این ماه طبیعت حساس و ظریفشان را از طریق رنگ های سیاه و قرمز هویدا می کنند.


مارک لباس مورد علاقه: Miu Miu
برج قوس (آذر)

کمانداران متولد این ماه، سعی می کنند بنا بر راحتی خود لباسهایشان را انتخاب کنند و چندان طالب مُد نیستند. آنها لباسهایی را انتخاب می کنند که بتوانند به راحتی در آن حرکت کرده و جنب و جوش کنند. شلوار جین های گشاد و پیراهن های آزاد، و به طور کلی لباس اسپرت کاملاً با روحیات آنها سازگار است. برای آنها اهمیتی ندارد که دیگران درمورد ظاهرشان چه می گویند.کفش های انتخابی آنها در تابستان سندل و در زمستان کفش های اسپرت کوه نوردی است. هرچند ممکن است گه گاه با پای برهنه هم اینطرف آنطرف بروند. زنان متولد این ماه عادت به استفاده از زیورآلات ندارند و علاقه ای هم به آرایش کردن از خود نشان نمی دهند. از رنگ های شاد و زنده استفاده می کنند که به خوبی با طبع شوخ و شنگ آنها سازگار است. مردان متولد این ماه هیچ ابایی از گذاشتن ریش های خشن و نامرتب ندارند و خانم ها نیز موهایشان را معمولاً به صورت طبیعی زینت می کنند.

مارک لباس موردعلاقه: Marc Jacobs

برج جدی (دی)


متولدین این ماه، چه زن و چه مرد، طالب لباسهای کاملاً رسمی هستند. آقایون کت و شلوار را به ژاکت های اسپرت و خانم ها کفش های پاشنه بلند را به سندل ترجیح می دهند. آنها دوست دارند بهترین لباسها را تن کنند اما نه به این قیمت که همه ی حقوقشان را صرف خرید آن کنند، به همین منظور بیشتر لباسهایشان را در حراج ها خریداری می کنند. سعی می کنند فقط لباسهای مورد نیاز خود را خریداری کنند و از همه ی لباسهایشان هم استفاده میکنند. ممکن است لباسهایشان متعلق به آخرین مد روز نباشد، اما آنقدر شیک هستند که رئیسشان بفهمد که در کارشان کاملاً جدی هستند.آن پولی را که در خرید لباس صرفه جویی می کنند، صرف خرید وسایل زینتی می کنند. جواهراتشان ساده اما گران هستند. متولدین این ماه هم رنگ های قهوه ای، بژ و خانیققا ترجیح می دهند. موهایشان را معمولاً کوتاه اما مدل دار و شیک نگاه می دارند و در کمتر از پنج دقیقه می توانند به خوبی آن را آرایش کنند. متولدین این ماه را می توان جزء اولین نفراتی دانست که ساعت های دیجیتالی و کامپیوتری دست کردند و موبایل هم که زینت جیب هایشان است.


مارک لباس موردعلاقه: Donna Karan (DKNY)

برج دلو (بهمن)


متولدین این ماه را هیچوقت مشغول خرید در فروشگاه های بزرگ نمی بینیم. آنها بیشتر ترجیح می دهند تا از بوتیک های کوچکتر و البته ارزانتر خرید کنند. این افراد هم به سبک خودشان از مُد پیروی می کنند. گنجه لباسهایشان پر از لباسهای رنگی و جورواجور است. بین این لباسهای مختلط، و مختلف، به ندرت لباس واقعاً خوش دوخت و باشکوهی پیدا می شود.قوزک پا، عضو مورد علاقه آنها در بدنشان است (هرچند همیشه یا پیچ خورده یا رگ به رگ شده است). به همین خاطر مچ بند، سندل هایی که بندشان به دور قوزک پا بسته می شود و دامن های بلند تا قوزک، جزء لباسها و زیورآلات مورد علاقه خانم های متولد این ماه است. رنگ و مدل موهایشان مدام در حال تغییر است، اولین بار برای غافلگیر کردن والدینشان موهایشان را به رنگ سبز درآوردند، اما باقی عمر برای جلب نظر سایر مردم این رنگ کردن ها را ادامه دادند. از آرایش های روشن و متنوع استفاده می کنند، اما اگر از آرایش خوششان نیاید، حتی یک کرم خشک و خالی هم به صورتشان نمی زنند.


مارک لباس موردعلاقه: Anna Sui


برج حوت (اسفند)

متولدین این ماه دوست دارند به راحتی میان انواع مختلف لباس، انتخاب کنند. درخانه بیشتر با پاهای برهنه، دامن های بلند و آزاد هستند. در لباس پوشیدن طالب آزادی هستند، ولی از آنجا که می دانند نمی توانند لخت به خیابان بروند، به حراجی ها رفته تا لباس مورد علاقه شان را خریداری کنند. اگر به حال خودشان گذاشته شوند، ترجیح می دهند با همان لباس زیر اینطرف و آنطرف بروند و اگر هم سردشان شد پتو دور خود بپیچند.سنگ ها و جواهرات مرواریدنما زینت آلات خوبی برای آنها به حساب می آید. زنجیرهای کمر، مچ بند، پابند، و البته انگشتر های انگشتان پا، تنوع جالبی به لباس پوشیدنشان می دهد. موهایشان معمولاً بلند است و می دانند که چطور آن را به سرعت مرتب کنند. معمولاً وقت زیادی را برای انتخاب یا پوشیدن لباس اختصاص نمی دهند و اصلاً نگران وضعیت ظاهریشان نیستند. 
****** 

داروخانه خدا ! ! ! باورتون نمیشه ! ! ! 


هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است..مردمک و عنبیه و خط نوری که به چشم میرسد درست مانند چشم انسان میباشد.تحقیقات نشان میدهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در عملکرد چشم میشود.


وقتی گوجه فرنگی رو از وسط دو نیم میکنید چها تا خونه میبینید که قرمزه و دقیقا مثلقلب هستش که اون هم قرمزه و چها تا بخش مجزا داره. تحقیقات نشون داده که گوجه فرنگی خون رو تصفیه میکنه...


حبه های انگور روی خوشه شبیه قلب هستش و هر دونه اون شبیه سلولهای خونی.امروزه تحقیقات نشون داده که انگور برای حیات قلب بسیار مفیده.


گردو شبیه مغز انسان میمونه .نیم کره راست و نیم کره چپ.قسمت بالای مغز و پایین مغز.حتی چین خوردگی های و پیچیدگی های اون هم شبیه نئو کورتکس میباشد.در حال حاضر میدانیم که گردو ۳۶ مرتبه نورونهای پیام رسان به مغز را گسترش میدهد.


تا حالا به لوبیا قرمز دقت کردین ..درسته ..شبیه کلیه انسان هستش ..تحقیقات نشون داده که لوبیا قرمز در بهبود عملکرد کلیه نقش بسزایی داره.


ساقه کرفس شبیه به استخوان است و این نوع از سبزیجات در استحکام استخوان بسیار موثر میباشد.استخوانها تشکیل شده از ۲۳٪ سدیم و کرقس هم ۲۳٪ سدیم داره.چنانچه در رژیم غذایی شما سدیم وجود نداره کرفس میتونه این کمبود رو جبران کنه.


آوکادو و گلابی و بادمجان برای سلامت سرویکس و رحم درخانمها بسیار موثر میباشد. امروزه تحقیقات نشان میدهد که اگر خانمها در هفته یک عدد آوکادو مصرف نمایند هورمونهای آنها متعادل میشود و از بروز سرطان رحم جلوگیری میکند.جالبه که بدونید ۹ ماه از شکوفه کردن آوکادو تا رسیدن میوه آن طول میکشه..


انجیر پر از دونه هستش باعث افزایش تعداد و حرکت اسپرم مرد و همچنین جلوگیری از عقیم شدن میشود.


Sweet potatoes (سیب زمینی استامبولی) شبیه لوزلمعده هستش که باعث تعادل قند خون در بیماران دیابتی میشود.


زیتون به سلامت و عملکرد تخمدان کمک میکند.


کریپ فروت و پرتقال و انواع مرکبات شبیه غده های شیری هستند و در سلامت سینه و جنبش غدد لنفاوی در سینه موثر است.


پیاز شبیه سلولهای بدن میباشد. امروزه تحقیقات نشان داده است که پیاز نقش مهمی در خروج مواد زائد در بدن را داراست. و باعث ریزش اشک و شستشوی لایه مخاطی چشم میگردد. 

****** 

دانلود کتاب الکترونیکی 30 اصل اعتماد به نفس 

دانلود کتاب آموزشی 30 اصل اعتماد به نفس ، عوامل کاهنده راه های ارتباط با دیگران باید ها و نباید ها و ... . دانلود این کتاب الکترونیکی ارزشمند از سایت میهن دانلود


download[MihanDownload].jpg  دانلود با حجم 58 کیلوبایت

unlock.gifپسورد www.MihanDownload.com( به صورت حروف کوچک وارد کنید!

****** 

چگونه شغل خود را دوست داشته باشیم 

شغل عزیز من یک ترانه قدیمی هست که میگوید "اگر نمیتوانی با کسی که عاشقش هستی باشی، عاشق کسی باش که با او هستی".

 این جمله به خصوص در این دوران بحران اقتصادی، در مورد شغل شما هم میتواند صدق کند. البته این حرف به معنی تحمل کردن شغل و گذراندن روزهای خسته کننده و پر تنش نیست، بلکه به این معنا است که شما باید کمی بیشتر کار کنید تا شغل فعلی تان برایتان جالبتر شود. رسیدگی و رفع مشکلات کار فعلی تان اصولا ساده تر و همراه با ریسک کمتری است تا اینکه بخواهید دنبال کار جدید باشید و مدتی وقت برای جا افتادن در آن صرف کنید و به محض اینکه چند تغییر بنیادی در رابطه با شغل خود انجام دهید، متوجه میشوید که در حال حاضر، همانجایی هستید که میخواستید. در اینجا 8 راه حل برای بهتر کردن وضعیت وجود به شما پیشنهاد میکنیم :


• به جای اینکه بر آنچه انجام میدهید متمرکز شوید، به چگونه انجام دادن کار بیاندیشید.بسیاری از ما تصور میکنیم که رضایت کامل کاری زمانی رخ میدهد که کاری ایده آل داشته باشیم اما این فرضیه چند اشکال دارد. اول از همه، برای انجام دادن کاری که دوست دارید لازم است شخصی باشید که در این کار بخصوص موفق خواهد بود. دوست داشتن یک شغل دلیل بر مناسب بودن برای آن نیست. حالا صفاتی را که در شما موجودند و در پیشبرد شغل رویاییتان مفید خواهند بود نام ببرید. ممکن است شما بسیار لایق و مشوق خوبی برای دیگران باشید. خوب، چرا از این صفات در پیشبرد شغل فعلی خود استفاده نکنید؟ این صفات و قابلیتها کمک میکنند تا در شغل فعلی خود همانقدر موفق شوید که میخواهید در شغل رویایی خود موفق باشید.

 • یک راهنمای خوب پیدا کنید.در صورتی که تنها کار نمیکنید، این احتمال وجود دارد که در محل کارتان شخصی وجود داشته باشد که مورد احترام شماست و شما میتوانید چیزهای زیادی از او بیاموزید. این حالت حتا علی رغم تفاوتهای کارتان با یکدیگر میتواند صادق باشد. ممکن است شما کسی را در خارج از بخش خودتان پیدا کنید و بدانید که یافتن یک حامی یا راهنما به نفع شما است. یک حامی خوب کاری بیش از تقویت روحیه شما انجام خواهد داد. او کسی است که به شما کمک میکند تا به اهداف و شیوه رسیدنتان به آنها نگاهی نقادانه داشته باشید. فکر نکنید که این راهنما لزوما" باید شغل مورد علاقه شما را داشته باشد. بلکه این چگونگی کار انجام دادن اوست که اهمیت دارد. پس مطمئن شوید راهنمایی را انتخاب میکنید که در کارش موفق است و آنرا با رضایت انجام میدهد.


• استعدادهای خود را در مسیر اهداف شرکت به کار ببرید.بسیاری از ما خود را در شرایطی می یابیم که در آن از تواناییهای ما استفاده نمیشود. اگر در چنین موقعیتی هستید، سعی کنید راهی را برای ارتباط دادن استعدادهای خود و نیازهای شرکت پیدا کنید. اولین قدم شناختن این تواناییها است. سپس باید کمی تحقیق کنید و ببینید شرکت شما در حال حاضر یا در آینده نزدیک به چه چیزی نیاز دارد و شما چگونه میتوانید در کسب آن موثر باشید؟ سپس میتوانید قابلیتها و پیشنهادات خود را با حوصله به شخص ذی نفع توضیح دهید. طبیعتا به دست آوردن یک نقش جدید که در انجام آن مهارت دارید و در راستای اهداف شرکت هم هست، یک پیوند کامل حرفه ای خواهد بود.


• لااقل به یک نقطه ضعف خود پی ببرید و در رفع آن بکوشید.در صورتی که قبول کنید کارمند نمونه نیستید (چه کسی هست؟) انجام عملیات بهینه سازی کاری با آرامش بیشتری پیش میرود. همیشه تقصیر را به گردن دیگران انداختن ساده است. برای پایان دادن به این روش، به دنبال مورد خاصی باشید که تصحیح آن موجب میشود کارتان را بهتر انجام دهید، رابطه خود را با مدیران و همکاران بهتر کنید یا اینکه فقط اوضاع را برای خودتان قابل تحمل کنید. مثلا اگر در یک جلسه چند دقیقه تاخیر داشته اید سعی کنید بعد از این همواره چند دقیقه زودتر برسید. اگر رابطه پر تنشی با رئیس خود دارید، به سهم خود در این مشکل بیاندیشید، آیا شما به اندازه کافی به خواسته های او توجه کرده اید؟ آیا او را در جریان پیشرفت پروژه خود قرار داده اید؟ یک نقطه ضعف لزوما به این معنا نیست که شما کار اشتباهی انجام داده باشید، بلکه ممکن است فقط کمبود تجربه یا اعتماد به نفس در کار باشد. مشکل هرچه باشد، سعی در بهبود آن به شما کمک میکند تا از مقام خود به مقامی بالاتر برسید.

a15.jpg

• از خودتان قدردانی کنید.همانطور که گاهی از قابلیتهای شما در مسیر صحیح استفاده نمیشود، زمانی هم هست که شما موفق شده اید تواناییهای خود را در مسیر صحیح به کار ببرید، اما آنقدر که انتظار دارید به کوشش شما توجه نمیشود. درواقع، ا عدم قدر شناسی کارفرما، دلیل اصلی عدم رضایت شغلی در بسیاری موارد است. اما در بسیاری از موارد شما تا زمانی که توانایی خود را به معرض توجه کارفرما یا مدیر خود نگذاشته اید، به این قدر دانی دست نخواهید یافت. این کار مهارت زیادی میخواهد اما آموختن آن به نفع شما است. کسانی که در کار خود موفق هستند تمام روز منتظر نمی نشینند تا کسی به دستاوردهای آنها توجه کند و آفرین بگوید، بلکه خودشان موفقیت خود را اعلام میکنند.


• از آموزشهای رایگان ضمن خدمت بهره مند شوید.بسیاری از شرکتها برای پیشبرد مهارتهای شغلی کارکنان خود مانند استفاده از کامپیوتر یا موارد دیگر تکنیکی یا مدیریتی، کلاسهای گروهی رایگان تشکیل میدهد. حتا اگر به موضوع کلاس ارائه شده برای شغل فعلی خود احتیاج ندارید، به نفع شماست که مهارتهای خود را برای دست یابی به موقعیتهای دیگر افزایش دهید. اگر شرکت شما چنین امکانی را ارائه نمیکند برای آن تقاضا بدهید. باور نمیکنید که گاهی مدیران تا چه حد در انجام این کار مشتاق و موافق هستند.


• بخواهید و به دست آورید.بیان کردن خواسته هایتان، ساده ترین و موثرترین راه برای رسیدن به چیزی است که میخواهید. در بسیاری موارد، مسئله این نیست که مدیریت نمیخواهد چیزی که به آن نیاز دارید برایتان فراهم نکند. مسئله این است که آنها فراموش میکنند. چرا که شما تنها مشغله فکری آنها نیستید، باید پیش قدم شوید و خواسته های خود را عنوان کنید و در عین حال به مدیر خود نیز کمک خواهید کرد.


• برای خود پروژه های مربوط به کار به وجود آورید.برای کسانی که احساس دل زدگی یا سرخوردگی میکنند، انجام یک کار تازه یا برنامه مفرح در محیط کار میتواند روحیه بهتری به شما بدهد. بهترین کار این است که قبل از انجام هرکار بزرگی مانند راه اندازی شرکت خودتان، به کارهای کوچک مانند مرتب کردن و تغییر دادن مدل اتاق یا میز کار خود بپردازید. این روش فقط یک نوع مشغولیت موقت برای فرار از فشار کار نیست. شما در حال به دست آوردن مهارتهای پر ارزشی هستید که با انجام کارهای ابتکاری کوچک و بزرگ به دست می آید و شما را سرشار از اعتماد به نفس خواهد کرد. کار کردن بر روی موضوعی که به آن علاقه دارید تمرکز شما را از موضوع بی علاقگی به شغلتان معطوف به انجام هرچه بیشتر ابتکارات سرگرم کننده برای پیشبرد کار خواهد شد.


اگر با به کار بردن این پیشنهادات همچنان صبح شنبه را با غصه آغاز میکنید، وقت آن است که به دنبال کار جدیدی باشید. اما این بار خوشحال خواهید بود که تمام کوشش خود را برای کنار آمدن با موقعیت به کار برده اید و در این میان به قابلیتها و استعدادهای خود بیشتر پی برده اید. این بار با آمادگی بیشتر به سوی کار تازه خواهید رفت.  

*** 

فواید زیارت عاشورا(خیلی جالبه) 

http://mahramemamhosien.blogsky.com/ 

 

** 

زیباترین مجری جهان که از پدر ایرانی و مادر فرانسوی 

میترا طاهری زیباترین مجری جهان که از پدر ایرانی و مادر فرانسوی

می باشد او به طور چند سال متوالی به عنوان زیباتری مجری جهان شناخته

شده است و هم اکنون به عنوان مجری خبری در شبکه LCI فرانسه

مشغول به کار می باشد او تنها یک بار و در زمانی که فقط 3 سال داشته

است به ایران سفر کرده است.

در زیر می توانید عکس هایی بسیار زیبا از او ببینید.

 

**** 

تست عشقیه شما! 

سناریوهای زیر تلاش می‌کنند که دیدگاه شما نسبت به عشق را توضیح دهند.

جواب ها در آخر ایمیل درج شده است.

 



1- پایان دنیا نزدیک است. اگر فقط بتوانید یک نوع از حیوانات را نجات دهید، کدام را انتخاب می‌کنید؟

 


الف : خرگوش

ب : گوسفند

پ : گوزن

ت : اسب


2- به آفریقا رفته‌اید. به هنگام بازدید از یکی از قبیله‌ها، آنها اصرار می‌کنند که یکی از حیوانات زیر را به عنوان یادگاری با خود ببرید. کدام را انتخاب می‌کنید؟

 


الف : میمون 

ب : شیر

پ : مار 

ت : زرافه


3-
فرض کنید خطای بزرگی انجام داده‌اید و خداوند برای مجازات شما تصمیم گرفته است که به جای انسان، شما را به صورت یکی از حیوانات زیر در آورد. کدام را انتخاب می‌کنید؟

 


الف : سگ 

 ب : گربه

پ : اسب

ت : مار



4- اگر قدرت داشتید که یک نوع از حیوانات را برای همیشه از روی کره زمین نابود کنید، کدام را انتخاب می‌کردید؟

 

 

الف : شیر

ب : مار

 پ : تمساح

 ت : کوسه
 


5- یک روز، با حیوانی برخورد می‌کنید که می‌تواند با شما به زبان خودتان صحبت کند. دلتان می‌خواهد که کدامیک از حیوانات زیر باشد؟

 

الف : گوسفند

 ب : اسب

پ : خرگوش 

 ت : پرنده



6- در یک جزیره دور افتاده، تنها یک موجود زنده به عنوان همدم و همراه شما وجود دارد. کدامیک را انتخاب می‌کنید؟

 

الف : انسان 

 ب : خوک 

 پ : گاو

 ت : پرنده



7- اگر قدرت داشتید که هر نوع حیوانی را اهلی و دست‌آموز کنید. کدامیک از حیوانات زیر را به عنوان حیوان خانگی خودتان انتخاب می‌کردید؟

 


الف : دایناسور

ب : ببر

 پ : خرس قطبی

 ت : پلنگ


8- اگر قرار بود برای 5 دقیقه به صورت یکی از حیوانات زیر در می‌آمدید، کدامیک را انتخاب می‌کردید؟

 

الف : شیر

ب : گربه

پ : اسب 

 ت : کبوتر
 


تحلیل:

 

1- در زندگی واقعی، برای چه نوع آدمهایی جذابیت و کشش دارید.


الف: خرگوش? کسانی که دارای شخصیت دوگانه هستند، به سردی یخ در ظاهر اما به گرمی آتش در باطن


ب: گوسفند? مطیع و گرم


پ: گوزن? زیبا و آداب دان


ت: اسب- کسانی که غیرقابل جلوگیری، بی‌بند و بار و آزاد هستند.



2- در فرایند ابراز عشق و درخواست ازدواج، کدام رویکرد برای شما خوشایندتر و موثرتر است.


الف: میمون ? مبتکر و باذوق که هیچگاه احساس خستگی نکنید.


ب: شیر- سرراست، صاف و پوست کنده به شما بگوید که دوستتان دارد.


پ: مار- دمدمی مزاج، پر نوسان، نفس گرم و عشق سرد


ت: زرّافه- صبور، هرگز شما را رها نکند.



3- دلتان می‌خواهد معشوقتان چه عقیده‌ای در باره شما داشته باشد.


الف: سگ- باوفا، صادق، ثابت قدم


ب: گربه- شیک و زیبا


پ: اسب- خوش بین


ت: مار- انعطاف‌پذیر



4- چه اتفاقی باعث می‌شود که شما رابطه‌تان را قطع کنید/ از چه خصوصیتی بیش از همه نفرت دارید.


الف: شیر- متکبر و خودخواه، امر و نهی کن


ب: مار- هیجانی و دمدمی مزاج، نمی‌دانید چگونه او را خوشحال کنید.


پ: تمساح- خونسرد، بیرحم، سنگدل

 

ت: کوسه- ناامن



5- دوست دارید چه نوع رابطه‌ای با او برقرار سازید.


الف: گوسفند- سنتی، بدون آن که چیزی بگوئید او بفهمد چه می‌خواهید، ارتباط برقرار کردن از طریق قلب‌ها.


ب: اسب- هر دو بتوانید درباره همه چیز با هم صحبت کنید، هیچ چیز مخفی در میان نباشد.


پ: خرگوش- رابطه‌ای که همیشه خود را گرم و عاشق او حس کنید.


ت: پرنده- رابطه‌ای پایدار و طولانی و بالنده



6- آیا به او خیانت می کنید.


الف: انسان- شما به جامعه و اخلاقیات احترام می‌گذارید، پس از ازدواج هیچ کار خلافی نمی‌کنید.


ب: خوک- نمی‌توانید در مقابل تمایلاتتان مقاومت کنید، به احتمال زیاد خیانت می‌کنید.


پ: گاو- خیلی سعی می‌کنید که چنین کاری نکنید.


ت: پرنده- شما هرگز نمی‌توانید استوار و ثابت قدم باشید، شما واقعاً برای ازدواج مناسب نیستید و نمی‌خواهید تعهدی بپذیرید.



7- درباره ازدواج چه فکر می‌کنید.


الف: دایناسور- شما خیلی بدبین هستید و فکر می‌کنید این روزها دیگر ازدواج سعادتمندانه وجود ندارد.


ب: ببر- شما به ازدواج به صورت یک چیز گرانبها فکر می‌کنید. پس از آن که ازدواج کردید، پیوند زناشویی و همسرتان را بسیار باارزش و گرامی می‌دارید.


پ: خرس قطبی- شما از ازدواج می‌ترسید، فکر می‌کنید آزادیتان را از شما خواهد گرفت.


ت: پلنگ- شما همیشه طالب ازدواج بوده‌اید ولی در واقع، شناخت دقیقی از آن ندارید

8- در این لحظه، به عشق چگونه فکر می‌کنید.


الف: شیر- شما همیشه تشنه عشقید و می‌توانید هر کاری برای آن بکنید اما به راحتی در دام عشق نمی‌افتید.


ب: گربه- شما خیلی خودمحور و خودخواهید. شما فکر می‌کنید عشق چیزی است که می‌توانید به دست آورید و هرگاه که خواستید آن را دور بیاندازید.


پ: اسب- شما نمی‌خواهید در قید و بند یک رابطه پایدار قرار بگیرید. به هر چمن که رسیدی گلی بچین و برو


ت: کبوتر- شما به عشق به صورت یک تعهد دو طرفه فکر می‌کنید

 

 

نظرتون چی بود!!؟ 

** 

غذاهایی که شما را خوش اخلاق میکند ! 


حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از صرف غذای مورد علاقه تان، احساس آرامش و نشاط کنید و حتما با شرایط استرس‌زا مواجه شده‌اید و در این شرایط ناخودآگاه به سمت مواد خوراکی رفته‌اید، تا به این طریق، استرس را از خود دور کنید.

فکر می‌کنید مواد غذایی به خلق و خو هم ربط داشته باشند؟ به نظر کارشناسان تغذیه، اگر بدن شما از نظر شیمیایی و ترکیبات طبیعی خود متعادل باشد، خلق و رفتار شما هم متعادل می‌شود. عوامل زیادی می‌توانند تعادل بدن شما را به هم بزنند.

به عنوان مثال، بسیاری از زنان دچار کم خونی هستند. این مساله باعث افسردگی و خستگی زودرس می‌شود، یا افراد سالمند معمولا با کمبود ویتامین‌های گروه B مواجهند، که روی سیستم عصبی و رفتاری بسیار موثر است.

در افرادی که به طور منظم و سر وقت غذا نمی‌خورند، قند خون دایما در حال تغییر است و ثبات لازم را ندارد و همین مسأله روی قدرت تفکر و تمرکز و در نتیجه خلق و خو تاثیر می‌گذارد.

بعضی مردم هم به بعضی مواد شیمیایی موجود در غذا حساسیت دارند که حین مصرف این مواد غذایی خاص، خلق و خوی آنها دچار مشکل می‌شود. در مطالعه‌ای که روی 200 نفر از مردم انگلستان انجام شد، تاثیر غذا بر سلامت ذهنی و روانی افراد، مورد مطالعه قرار گرفت.

به این افراد توصیه شد مصرف غذاهایی را که برای خلق و خو استرس‌زا هستند، قطع کنند و همزمان مقدار غذاهایی را که از ذهن و خلق فرد حمایت می‌کنند افزایش دهند. مواد غذایی که برای خلق فرد، استرس‌زا (یا تنش‌زا) محسوب می‌شوند، شامل شکر، کافئین (موجود در قهوه)، الکل و شکلات (در صورت مصرف بیش از حد) است، در حالی که می‌توان برای مواد غذایی حمایت‌کننده خلق و خو به آب، سبزی، میوه و ماهی اشاره کرد.

88 درصد افرادی که از رژیم‌های غذایی حمایت‌کننده خلق و خو استفاده کردند، از نظر ذهنی و روانی، وضعیت بهتری پیدا کردند. 26درصد آنها اظهار کردند تغییر خلق و خو در آنها کمتر شده است.

در 26درصد دیگر تعداد حملات پانیک (هراس) و اضطراب کمتر شده بود و 24درصد دیگر عنوان کردند کمتر دچار حالت افسردگی شده‌اند.  

تغذیه خلق و خو

گروه عظیمی از مواد شیمیایی موجود در مغز که خلقیات را کنترل می‌کنند نوروترانسمیتر (میانجی عصبی) نام دارند. معروف‌ترین آنها سروتونین است که به عنوان ماده شادی‌آور به حساب می‌آید.

این مواد شیمیایی تعیین می‌کنند که آیا شما احساس خوبی دارید یا خیر، کاملا پر انرژی هستید یا کاملا خسته‌اید، تحریک پذیرید و کلافه به نظر می‌رسید یا نه.

این مواد شیمیایی موجود در مغز که کاملا حیاتی هستند برای این که عملکرد طبیعی داشته باشند به انرژی نیاز دارند و مغز یکی از معدود نواحی بدن است که برای تامین انرژی خود، کاملا و فقط به گلوکز وابسته است. گلوکز در شکر، قند و بسیاری مواد دیگر وجود دارد.

متخصصان معتقدند اگر سطح گلوکز خون (قند خون)، تمام طول روز در شرایط پایداری باقی بماند و نوسان نداشته باشد، بتدریج مغز را تغذیه می‌کند و مشکلی پیش نمی‌آید.

برای این که قند خون حالت پایداری پیدا کند، باید از کربوهیدرات‌هایی استفاده کرد که قند خون را ناگهان بالا نمی‌برند. این کربوهیدرات‌ها در نان حاوی غلات، لوبیا، غلات کامل، سویا، سیب، هلو و سایر میوه‌ها وجود دارند.

موادی مثل کیک، پای، چیپس، شکلات و شیرینی، قند خون را سریعا افزایش می‌دهند. در نتیجه بدن شما ناچار می‌شود برای ورود این قندها به درون سلول یا ذخیره کردن آنها به طور ناگهانی و به‌شدت، هورمون انسولین ترشح کند و تعادل طبیعی سیستم کنترل‌کننده قند خون بر هم می‌خورد.  

چند توصیه غذایی

سعی کنید قند خونتان در شرایطی پایدار حفظ شود. نگذارید قند خون دچار نوسانات شدید شود. برای این کار باید در فواصل غذایی حتما از میان وعده‌های غذایی استفاده کنید و هر چهار ساعت یکبار از تنقلاتی سالم استفاده کنید. توصیه می‌شود از تنقلاتی مثل خشکبار، آجیل، میوه و سبزی استفاده شود.

مقدار آب مصرفی شما باید کافی و متعادل باشد. این مقدار به فعالیت روزانه و درجه حرارت هوا نیز بستگی دارد. هرچه فعالیت بیشتر باشد و هوا گرمتر، مقدار آب مصرفی باید بیشتر شود. یادتان باشد هیچ نوشیدنی‌ای جای آب را نمی‌گیرد. پس از آن غافل نشوید.

روزی 20 دقیقه ورزش کنید؛ زیرا روزی 20 دقیقه ورزش، خلق را تقویت می‌کند. البته اگر می‌خواهید چربی‌های اضافه را آب کنید، باید نیم ساعت دیگر هم به ورزش ادامه دهید.

هیچ وقت سراغ رژیم‌های لاغری که ناگهانی و سریع وزن کم می‌کنند نروید. کاهش وزن ناگهانی شما را کاملا عصبی و بداخلاق می‌کند.

چربی در حد متعادل اثر ضدافسردگی دارد. به جای چربی‌های خالص از چربی‌های غیراشباع ساده و پیچیده، روغن‌های گیاهی و روغن ماهی استفاده کنید، زیرا این چربی‌ها حاوی امگا-3 هستند که بسیار مفید است.

از شیر و گوشت بوقلمون استفاده کنید، زیرا حاوی تریپتوفان است. تریپتوفان اسید آمینه‌ای است که باعث می‌شود قند خون در دسترس نوروترانسمیترها قرار گیرد. برای این که جذب تریپتوفان این مواد بیشتر باشد، کمی کربوهیدرات (مثل نان ، برنج ، خرما و...) همراه با آنها مصرف کنید.

حتما صبحانه میل کنید و اصلا از خوردن آن صرف‌نظر نکنید.

وقتی به فروشگاه می‌روید، بیشتر سراغ میوه و سبزی بروید، نه شیرینی و کیک و شکلات.

سعی کنید از مصرف غذاهایی که داخل سلفون پیچیده شده‌اند، اجتناب کنید.

مصرف قهوه و نوشابه‌های گازدار را محدود کنید.

هیچ وقت یک گروه از مواد غذایی را از رژیم خود حذف نکنید؛ مثلا به طور کل نان و برنج را از رژیم غذایی خود حذف نکنید، بلکه مصرف آنها را به حد تعادل برسانید.  

و اما با تنقلات چطورید؟

در تحقیقاتی که اخیرا انجام گرفته مشخص شده است در شرایط استرس و خستگی، زنان بیش از مردان سراغ تنقلات می‌روند و بیش از حد از آنها استفاده می‌کنند. بررسی‌ها نشان داده است زنانی که با اصوات بلند مواجه‌اند یا کارهای سخت و طاقت‌فرسا دارند نسبت به مردان، بیشتر به سمت غذاهایی مثل شکلات، چیپس و پنیر روی می‌آورند. همین بررسی‌ها نشان داده است مردان و زنان در دورانی که استرس دارند، بیشتر می‌خورند.

در طول روز شرایطی پیش می‌آید که برای فرد ایجاد استرس و تنش می‌کند، در این شرایط، اکثر افراد به خوردن روی می‌آورند، تا این استرس را برطرف کنند؛ حتی زنانی که به کارهای سخت مشغولند، در تعطیلات آخر هفته بیشتر می‌خورند.  

نقش استرس درافزایش مصرف غذا

در یک مطالعه 29 مرد و 34 زن 18 تا 45 سال مورد بررسی قرار گرفتند و به 3 گروه تقسیم شدند و از آنها درخواست شد به حل مسائل ریاضی و هندسه مشغول شوند.

در گروه اول، یک بلندگو نزدیک آنها گذاشته شد، که صدای بسیار بلندی تولید می‌کرد، به حدی که آنها به‌سختی می‌توانستند مسائل ریاضی را حل کنند و البته اعضای این گروه با آن که کلید کنترل صدا در دسترس آنها بود، به هیچ وجه قادر نبودند صدا را قطع کنند و باید آن را تحمل می‌کردند.

در گروه دوم، همه شرایط مثل گروه اول بود، با این تفاوت که اعضای این گروه اصلا نمی‌دانستند کلید قطع و کنترل صدا کجاست و برای گروه سوم اصلا صدایی پخش نمی‌شد.

بعد از اتمام حل مسائل ریاضی از افراد درخواست شد برای 12 دقیقه در اتاقک‌هایی بنشینند و قبل از شروع مرحله بعدی تنقلاتی مثل چیپس، شکلات، ژله، پفک و غیره را میل کنند.

بررسی‌ها نشان داد افراد گروه اول از همه بیشتر تنقلات خوردند و در این میان، زنها بسیار بیشتر از مردها پرخوری کرده بودند.

محققان معتقدند افراد برای پرت کردن ذهن خود از حالاتی که باعث خستگی و استرس شده، به خوردن روی می‌آورند و این مسأله در زنان بسیار بیشتر است که گمان می‌رود به دلیل آسیب‌پذیرتر بودن و حساستر بودن آنها باشد.  
*** 
(راز) 
توصیه میکنم پیشنهاد خودم (لادن) میکنم : 
هیچ وقت رازت رو به کسی نگو.
وقتی خودت نمی تونی حفظش کنی،
چطور انتظارداری کسی دیگه‌ای برات رازت رو نگهداره. 
***  
فال شغل 

آیا می‌دانید چه شغلی برای شما مناسب تر است و چه کارهایی را می‌توانید بهتر از سایرین انجام دهید؟
در این مقاله خواهید دید که هر کدام از متولدین ماه‌های مختلف، برای چه شغل‌هایی مناسب هستند. پس اگر دوست دارید بدانید که شغل نجومی‌شما چیست، در این مقاله با ما همراه شوید!
برج حمل (فروردین)
متولدین این ماه دوست دارند زندگی، کار، تفریح و...همه چیز خود را متنوع و مهیج کنند. از آنجا که عاشق تنوع و هیجان هستند، برای کارهایی مثل تبلیغات، رسانه‌های گروهی، طراحی مُد و معماری مناسب هستند. متولدین فروردین در کارهایی که نیازمند خلاقیت است بسیار موفق خواهند بود.

برج ثور (اردیبهشت)
متولدین این ماه دریای صبر و بردباری هستند. فقط کافی است منابع و فرجه کاری را به آنها بدهید تا سر موقع کار را به خوبی برایتان انجام دهند و اصلاً هم برایشان مهم نیست که آن کار چقدر خسته کننده و ملالت آور بوده. این افراد بانکدارها، دانشمندها، حسابدارها و معلم‌های خوبی خواهند شد، چون اینکارها نیازمند صبر و استقامت است.

برج جوزا (خرداد)
متولدین این ماه منبع انرژی هستند و از صبر کردن هم خسته نمی‌شوند (مثل متولدین ماه اردیبهشت). از اینرو نیازمند حرفه‌هایی هستند که در آن فرد باید روی پای خود بایستد. آنها مکتشفین، مترجمین و هتلدارهای خوبی می‌شوند چون این کارها مستلزم انرژی و نیروی فراوان است. این افراد حتی اگر 5 سال هم از شروع کار یک پروژه بگذرد، انرژی خود را از دست نمی‌دهند.

برج سرطان (تیر)
متولدین این ماه شنوندگان بسیار خوب و برای درد و دل فوق‌العاده هستند. این افراد طبیعتاً برای شغل‌هایی که نیازمند ارائه پند و اندرز است مثل مشاوره، حقوق، روانشناسی، روانپزشکی و تدریس بسیار مناسب هستند. اینها افرادی احساساتی هستند، به همین دلیل نسبت به احساسات دیگران نیز حساس می‌باشند و هر کاری از دستشان برمی‌آید برای رفع درد و رنج دیگران انجام می‌دهند.
برج اسد (مرداد)
بشاشیت و جمع گرایی بیش از حد و توانایی متولدین این ماه برای القای زندگی و حیات حتی در کسل کننده‌ترین موقعیت‌ها، باعث می‌شود بتوانند رهبران فوق‌العاده‌ای شوند. این افراد همچنین در شغل‌هایی که در آن نیاز به تحرک، انگیزش و خلاقیت زیاد است هم موفق خواهند شد. رسانه‌های گروهی، تدریس، هنر و تبلیغات از جمله کارهایی است که به خوبی از عهده آن برمی‌آیند. آنها همچنین می‌توانند رئیس جمهور، مدیر و رئیس و ویراستارهای فوق‌العاده‌ای شوند.

برج سنبله (شهریور)
تکیه کلام متولدین این ماه "تجزیه و تحلیل کن!" است. با توجه به همین علامت کارهایی به آنها داده شود تا بتوانند این نیاز درونی خود را برای تحقیق و تحلیل ارضاء کنند. تحقیقات، اکتشاف، آزمایشات و تحقیقات پزشکی بهترین شغل‌های مناسب برای آنهاست.

برج میزان (مهر)
این افسونگران خوش زبان در زمینه‌هایی قابلیت دارند که بتوانند از این سرمایه خدایی خود استفاده کنند. متولدین این ماه بهترین سیاستمداران، مشاوران تحصیلی و آموزشی، دلالان و مشاوران خواهند بود. آنها افرادی منصف و بااخلاق هستند و در شغل‌هایی که نیازمند قضاوت و انصاف است نیز بسیار موفق خواهند شد.

برج عقرب (آبان)
متولدین این ماه افرادی بسیار فردگرا هستند. آنها دوست دارند به سبک و مرام خود کار کنند و کسی در کار آنها دخالت نکند. به طور خلاصه بگویم، از رئیس و آقا بالا سر داشتن متنفرند. آنها می‌توانند موسسان شرکت، تاجران، مدیران و مشاوران خوبی باشند.

برج قوس (آذر)
متولدین این ماه عاشق مسافرت و دوستیابی هستند و بسیار خوش صحبت هستند. به خاطر همین خصوصیات و ویژگی‌ها می‌توانند در کارهایی مثل فروشندگی موفق شوند. آنها همچنین برنامه‌ریزان و بازاریابان موفقی خواهند بود. در هر کاری که با مشتری و ارباب رجوع سروکار داشته باشد، آنها موفق خواهند بود.

برج جدی (دی)
متولدین این ماه اشتیاق چندانی برای انجام کارهای بزرگ ندارند و دوست دارند به حال خود باشند. آنها با اشیاء و لوازم بیجان رابطه بهتری برقرار می‌کنند تا آدم‌ها! شغل‌های مورد علاقه آنها کارهای نرم افزاری کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات است. آنها مکانیک‌ها و تعمیرکارهای خوبی خواهند شد.

برج دلو (بهمن)
متولدین این ماه افرادی ترقی خواه، پیشرو و آینده نگر هستند. بهتر است آنها در قسمت برنامه‌ریزی و سرپرستی شرکت به کار گمارده شوند. علاوه بر اینها، آنها ستاره شناسان، فالبینان و طالع‌بینان بسیار خوبی خواهند شد. بله، آنها بیش از سایر مردم می‌توانند آینده نگری کنند.

برج حوت (اسفند)
متولدین این ماه دنباله‌روهای بسیار خوبی هستند. آنها می‌توانند با کمک گرفتن و پیروی از کتاب راهنما، دشوارترین کارها را هم انجام دهند. آنها نایب رئیس جمهور، نایب وزیر و نایب رئیس و معاونان خوبی خواهند شد. 

** 

شما چقدر زیبا هستید  
به نام خدا
تقریبا در همه جای دنیا،برای زیبایی فرد ارزش قائل می شوند.
مثلا زیبایی ِمرد و زن، جزء ویژگی ها و مزایای آنهاست و در روابط اجتماعی موثر است.
چه زیبایی صورت و اندام های بدن و چه زیبایی پوشش و آرایش های گوناگون.
ولی ببینیم آیا این زیبایی دارای ارزش است؟
شما جوانی بسیار زیبا هستید و اگر بسیار شیک پوش هم باشید و به سبب این زیبایی
به شما اهمیت و انرژی مثبت بدهند و از مشخصات اجتماعی خوبی هم برخوردار باشید،
ممکن است بسیار شاد و خوشبخت زندگی کنید،ولی باز هم در معرض زوال و هستید.
فاصله ی جوانی تا پیری و زوال،بسیار کوتاه مدت و گذراست.
زمانی که پیر شدید،تمام زیبایی و قدرت کاذب را از دست می دهید.آنوقت چه خواهید کرد؟
البته برای انسانی که بخواهد خود را گول بزند، راه های زیادی وجود دارد.
البته باید بدانیم که چیزی را که ما زیبایی می نامیم، در حقیقت حاصل یک مقایسه است.
مثلا یک زن ایرانی در یک جامعه آفریقایی یا فقیر بر اساس زن آفریقایی یا فقیر مقایسه می شود که در نتیجه زیباتر به نظر می رسد.
شاید همین زن از نظر یک جامعه اروپایی و ثرورتمند زیبا به نظر نرسد.
یا فرض کنید شما دوستی با ظاهر متوسط دارید و از وضعیت ظاهری اش راضی هستید.
بعد که شخصی زیبا تر را می بینید و از زیبایی اش لذت می برید،دوست متوسط شما کمی زشت به نظر می رسد.اگر زیبایی ظاهری که سطحی و گذرا است،ارزشمند باشد،آنگاه
جانوران زیبایی مثل طاووس و ... را باید از بسیاری از انسان ها والا مقام تر بدانیم.
ولی بدانید که همه ی این مسائل ساخته ی ذهن ما است.
بیشتر نادانی های ما خاصیت ِمعنا بخش و آرام بخش دارند.
برای انسان های کوته فکر و فرومایه، زیبایی ظاهر مهم و عاملی انرژی بخش محسوب می شود.
چون چیز مهم تری برای توجه و ارائه ندارند. نهایتا یک جسم زیبا و ایده آل و یا مسائل و چیزهای دیگر.برای این گونه افراد،همین کافی ست که ظاهر زندگی شان مناسب و زیبا باشد،
گذرا بودن و تغییر و زوال زندگی برایشان مطرح و مهم نیست.
اینکه چه ان***ه هایی در ذهنشان وجود دارد برایشان مهم نیست،
چون آنها برده های چیزها هستند.و همین چیزها آنها را نابود(مرگ)، و به بازیچه ی خود تبدیل خواهند کرد.حتی اگر کیفیت و سطح دریافت مغزشان به اندازه ی یک گوسفند هم نباشد،برایشان مهم نیست،چون ظاهر مسائل و چیزها زیباست و به آنها انرژی و وهم و شادی می دهد.ولی انسان های والا ،والایی را آزادانه و خردمندانه خلق می کنند...

معانی نام کشورهای جهان ! 

ایران: سرزمین نجیب زادگان (آریاییان)

آذربایجان: آتورپاتکان (نگهدار آتش)

آرژانتین: سرزمین نقره

آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما (آفتابی)

آلبانی: سرزمین کوهنشینان

آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن

آنگولا: از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود

اتریش: شاهنشاهی شرق

اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان

ارمنستان: سرزمین فرزندان ارمن (نام نبیره ی نوح
(ع))

ازبکستان: سرزمین خودسالارها

اسپانیا: سرزمین خرگوش کوهی

استرالیا: سرزمین جنوبی

اسرائیل: جنگیده با خدا

افغانستان: سرزمین قوم افغان

السالوادور: رهایی بخش مقدس

امارات متحده عربی: شاهزاده نشین های یکپارچه عربی

انگلیس: سرزمین قوم آنگل

ایالات متحده امریکا: از نام آمریگو وسپوچی دریانورد ایتالیایی

ایرلند: سرزمین قوم ایر (شاید هم معنی با آریا)

ایسلند: سرزمین یخ

برزیل: چوب قرمز

بریتانیا: سرزمین نقاشی شدگان

 ** 

ترفندها و نکاتی که از ویکیپدیا نمیدانیم. 

ویکیپدیا بدون شک یکی از بهترین و برترین سایتهای اینترنته، من خودم هر اطلاعاتی رو که میخوام از ویکیپدیا میگریم از اطلاعات درسی گرفته تا سرگرمی ها. اما نکات ریز و ظریفی هم تو ویکیپدیا هست، که میتونه تو نتایجتون تاثیر بذاره یا کار با ویکی پدیا رو واستون آسونتر و لذت بخشتر بکنه.

در زیر 10 نکته که کار با ویکیپدیا رو لذت بخش تر میکنه، آوردم و اگر وقت کردم در آینده 10 نکته دیگر رو هم مینویسم:


1- با تایپ تاریخ یک روز خاص، تمام اتفاقات ، تولدها و مرگ های آنروز را در تاریخ ببینید. مثلا با تایپ 16 آپریل در سرچ باکس میتونید تمام اتفاقات این روز را در تاریخ ببینید.

2- تمام اتفاقات و حوادث خاص یک سال را با تایپ سال موردنظر در ویکیپدیا بیابید. به طور مثال با تایپ سال 2007 تمام اتفاقات و حوداث را به ترتیب زمانی خواهید دید.

3- حوادث مهم و اتفاقاتی رو که در سال خاصی و در کشور خاصی اتفاق افتاده رو میتونید با تایپ نام کشور و سال در سرچ باکس ببینید. مثلا با تایپ 2005in Iran تمام حوادث سال 2005 در ایران رو میتونید ببینید.

4- برای پیدا کردن تمام مشابهات و همنامیهای اسم میتونید از (disambiguation) از استفاده کنید. برای مثال برای پیدا کردن تمامی تشابهات (چه اسم و چه مکانی و …) بوش، میتونید اون رو به صورت bush (disambiguation) تایپ کنید.

5- وقت کافی واسه خوندن ویکیپدیا ندارید و میدونید که اگه سیوش کنید، صفحه به هم میریزه، پس بهتره که اونو دانلود کنید، Wikislice بهترین گزینس !


6- اگه دلتون میخاد ویکیپدیا همیشه پیشتون باشه، خوب چرا دانلودش نمیکنید ؟؟؟؟ بعله شما میتونید ویکی پدیا رو هم دانلود کنید، به این سایت برید واز اونجا دانلودش کنید. الیته توجه داشته باشید، که بزرگترین دانشنامه دنیا خوب مسلما حجم زیادی از هادر دیسکتون رو میگره.

7- درسته که ویکیپدیا بزرگترین دانشنامه آزاده و تقریبا همه زبونها رو هم ساپورت میکنه، ولی خوب مدخل خیلی از زبوها ( به خصوص فارسی) خیلی کامل نیست. و اگه انگلیسیتون هم خوب نیست، بهتره از ویکیپدیای ساده استفاده کنید ! در این آدرس از کلمات انگلیسی ساده تر و نیز جملات کوتاه تری استفاده شد که افراد غیر انگلیسی زبان هم بتونن، بدون مشکل اون رو بخونن !

8- هر روز عکسهای جالب و عکسهای روز ویکیپدیا رو میتونید با سابسکریبت کردن این فید در فیدخونتون داشته باشید، به نظر من که ویکیپدیا عکسهای خوب و جالبی میذاره و اضافه شدن یه فید در روز در مقابل هزار هزار فید دیگه تاثیری تو وقتتون نداره پس حتما این فید رو به فیدخونتون اضافه کنید.

9- دلتون میخواد هر روز یه سری اطلاعات جدیدی و جالب یاد بگیرید ؟؟؟ پس کافیه ایمیلتون رو تو این سایت ثبت کنید، تا به صورت روزانه جالبترین مقالات و اتفاقات از ویکیپدیا واستون میل بشه! این مقالات که به صورت روزانه انتخاب میشن، از غربال سختی عبور میکنن تا به عنوان بهترین مقاله روز انتخاب بشن. تنها 1 مقاله از میانه هر 1میلیون و 270 هزار مقاله این عنوان رو میگیره. پس از دست ندینش!

10- اگر هم دلتون میخواد بدونید پشت پرده ویکیپدیا چه خبره و یا به قولی این ویکی پدیا چه جوری میچرخه، فکر کنم لینکهای زیر کمکتون کنه.

داستان کوتاه نشان لیاقت عشق(جالبه) 

فرمانروایی که می کوشید تا مرزهای جنوبی کشورش را گسترش دهد، با مقاومتهای سرداری محلی مواجه شد و مزاحمتهای سردار به حدی رسید که خشم فرمانروا را برانگیخت و بنابراین او تعداد زیادی سرباز را مامور دستگیری سردار کرد. عاقبت سردار و همسرش به اسارت نیروهای فرمانروا درآمدند و برای محاکمه و مجازات با پایتخت فرستاده شدند.
فرمانروا با دیدن قیافه سردار جنگاور تحت تاثیر قرار گرفت و از او پرسید: ای سردار، اگر من از گناهت بگذرم و آزادت کنم، چه می کنی؟
سردار پاسخ داد: ای فرمانروا، اگر از من بگذری به وطنم باز خواهم گشت و تا آخر عمر فرمانبردار تو خواهم بود.
فرمانروا پرسید: و اگر از جان همسرت در گذرم، آنگاه چه خواهی کرد؟
سردار گفت: آنوقت جانم را فدایت خواهم کرد!
فرمانروا از پاسخی که شنید آنچنان تکان خورد که نه تنها سردار و همسرش را بخشید بلکه او را به عنوان استاندار سرزمین جنوبی انتخاب کرد.
سردار هنگام بازگشت از همسرش پرسید: آیا دیدی سرسرای کاخ فرمانروا چقدر زیبا بود؟ دقت کردی صندلی فرمانروا از طلای ناب ساخته شده بود؟
همسر سردار گفت: راستش را بخواهی، من به هیچ چیزی توجه نکردم. سردار با تعجب پرسید: پس حواست کجا بود؟
همسرش در حالی که به چشمان سردار نگاه می کرد به او گفت: تمام حواسم به تو بود. به چهره مردی نگاه می کردم که گفت حاضر است به خاطر من جانش را فدا کند!
***** 

رنگ مورد علاقه وهمسر ایده آلتان ! 

میتوانید از طریق 3 رنگ، سرنخ های شگفت انگیزی بدست آورید

آیا تا بحال میدانستید که رنگهای سبز و بنفش و نــارنجی (رنگ های فرعی) میتوانند نشان دهنده آرزوها و نیازهای شما در روابط عاطفی باشند؟ اگر یکی از این رنگ ها را انتخاب کنید می توانید از روی آن تشخیص دهید که شخصیت شما جذب چه تیپ مردهایی می شود، که البته شامل مرد ایده آل شما نیز می شود! اگر می خواهید از اسرار رنگها سر در بیاورید، و بفهمید که تاثیر و معنای آنها در زندگی شما چیست این تست کوتاه را انجام دهید

مرحله 1: رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید

به رنگ های زیر نگاه کنید، و هر یک را که بیشتر از سایرین دوست می دارید انتخاب کنید: (البته لازم نیست رنگی را انتخاب کنید که در لباس پوشیدن و آرایش خود به کار می برید


سبز بنفش نارنجی


مرحله 2: نتیجه


حال که رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کردید، نگاهی به تفسیر آن بیندازید تا با شیوه های عشق ورزی خود آگاه شوید، و بدانید که خصوصیات اخلاقی مرد ایده آلتان چگونه است


اگر رنگ منتخب شما سبز باشد


زمانی که برای اولین بار با مردی ملاقات می کنید رفتار شما باعث می شود که او از همان آغاز سفره دلش را برای شما باز کنید و در مورد زندگیش با شما صحبت کند. شما راحتی و آرامش را به فرد مقابل منتقل می کنید و او احساس می کند که تحت حمایت کامل و همه جانبه شما قرار گرفته است

شما از همان آغاز به راحتی می توانید تشخیص دهید که فرد مقابل چه نیازهایی دارد. شما به غرایز خود اعتماد می کنید و به نداهای درونیتان گوش می سپارید و از همین طریق متوجه می شوید که او در رابطه چه چیزی را طلب می کند

نکته قابل توجهی که در شما وجود دارد توانایی کسب اطلاع از طرف مقابل است. شما از این طریق حس کنجکاوی خود را تطمیع می کنید

در نهایت شما با کسی ازدواج می کنید که بتواند آسایش و امنیت را برای شما به ارمغان آورد. شما صاحب خانه ای پر از بچه می شوید، از نظر مادی بی نیاز هستید، برای همسر خود ارزش قائل می شوید و او نیز به شما احترام می گذارد. مرد ایده آل شما باید دارای یک شخصیت ثابت باشد''سبزی ها'' با مردهای با ثبات و قاطع ازدواج می کنند

اخطار: شما همواره با روی باز با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار می کنید و انسان پاک و معصومی هستید. داشتن این خصوصیات اندکی کار شما را در پیدا کردن مرد ایده آلتان دشوار می کند. بیشتر افراد نمی توانند شخصیت واقعی شما را به درستی بشناسند به همین دلیل زمانی که با خود واقعی شما مواجه می شوند ممکن است شکه شده و نا امید گردند، زیرا ممکن است که شما با معیارهای ذهنی آنها مطابقت نداشته باشید


اگر رنگ منتخب شما بنفش باشد


در اولین ملاقات بیشتر جذب انرژی و تحرک فرد مقابل می شوید، اما در واقع شما به مردی علاقمند هستید که در کنار او احساس راحتی کنید و از او آرامش بگیرید. رمز موفقیت شما در مقابل مردها گیرایی، جذبه و هیجانتان است. شما سرشار از ذوق و اشتیاق هستید به همین دلیل آقایون نیز احساس می کنند که زندگی شان در کنار شما مهیج و جالب خواهد شد

شما وفادار و وظیفه شناس هستید و ارتباط عاطفی برای شما یک امر جدی تلقی می شود


اگر فردی را برای ازدواج انتخاب کردید، به این معناست که او تمام معیارها و ملاک های مورد نظر شما را دارا بوده که توانسته به این مرحله راه پیدا کند. در ضمن لازم به ذکر است که شما برای وضعیت ظاهری افراد اهمیت خاصی قائل هستید. ''بنفشی ها'' با مردهای خوش تیپ و قیافه ازدواج می کنند

اخطار: بهتر است اگر فرد مناسب پیدا شد اندکی به او فرصت دهید و شروع نکنید به حدس زدن خصوصیات اخلاقی او. بهتر است وی را بر اساس رفتارش ارزیابی کنید نه اینکه او را با مرد ایده آل ذهنی خود مقایسه کنید


اگر رنگ منتخب شما نارنجی باشد


شما یک فرد جذاب، دوست داشتنی، مهربان و خونگرم هستید و با این خصوصیات می توانید دل مردها را بدست آورید. باید حقیقت را لمس کنید تا بتوانید آنرا باور کنید. با رفتار خود به دیگران نشان می دهید که به حرف های آنها گوش می دهید و برایشان ارزش قائل هستید

به راحتی فریفته ظاهر افراد می شوید اما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چراکه ازدواج شما همیشه از روی عقل و منطق می باشد

شما جذب مردهای با هوش می شوید و هنگامیکه به او بله گفتید، بله شما به معنای تا ابد و همیشه و در رنج و شادی است. شما با مردی ارتباط برقرار می کنید که بتوانید از او چیزی بیاموزید. ''نارنجی ها'' با مردهای با هوش ازدواج می کنند

اخطار: شما فردی هستید که سعی می کنید نقاط ضعف و منافذ حساس و نفوذ پذیر خود را پنهان کنید، تنها چیزی که فرد مقابل می تواند در شما ببیند استحکامات زیرکانه است. او احتمالا در مورد شخصیت اصلی شما دچار اشتباه می شود. سعی کنید در طول زمان وی را با کاراکتر واقعی تان آشنا کنید


میتوانید از طریق 3 رنگ، سرنخ های شگفت انگیزی بدست آورید

آیا تا بحال میدانستید که رنگهای سبز و بنفش و نــارنجی (رنگ های فرعی) میتوانند نشان دهنده آرزوها و نیازهای شما در روابط عاطفی باشند؟ اگر یکی از این رنگ ها را انتخاب کنید می توانید از روی آن تشخیص دهید که شخصیت شما جذب چه تیپ مردهایی می شود، که البته شامل مرد ایده آل شما نیز می شود! اگر می خواهید از اسرار رنگها سر در بیاورید، و بفهمید که تاثیر و معنای آنها در زندگی شما چیست این تست کوتاه را انجام دهید

مرحله 1: رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید

به رنگ های زیر نگاه کنید، و هر یک را که بیشتر از سایرین دوست می دارید انتخاب کنید: (البته لازم نیست رنگی را انتخاب کنید که در لباس پوشیدن و آرایش خود به کار می برید


سبز بنفش نارنجی


مرحله 2: نتیجه


حال که رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کردید، نگاهی به تفسیر آن بیندازید تا با شیوه های عشق ورزی خود آگاه شوید، و بدانید که خصوصیات اخلاقی مرد ایده آلتان چگونه است


اگر رنگ منتخب شما سبز باشد


زمانی که برای اولین بار با مردی ملاقات می کنید رفتار شما باعث می شود که او از همان آغاز سفره دلش را برای شما باز کنید و در مورد زندگیش با شما صحبت کند. شما راحتی و آرامش را به فرد مقابل منتقل می کنید و او احساس می کند که تحت حمایت کامل و همه جانبه شما قرار گرفته است

شما از همان آغاز به راحتی می توانید تشخیص دهید که فرد مقابل چه نیازهایی دارد. شما به غرایز خود اعتماد می کنید و به نداهای درونیتان گوش می سپارید و از همین طریق متوجه می شوید که او در رابطه چه چیزی را طلب می کند

نکته قابل توجهی که در شما وجود دارد توانایی کسب اطلاع از طرف مقابل است. شما از این طریق حس کنجکاوی خود را تطمیع می کنید

در نهایت شما با کسی ازدواج می کنید که بتواند آسایش و امنیت را برای شما به ارمغان آورد. شما صاحب خانه ای پر از بچه می شوید، از نظر مادی بی نیاز هستید، برای همسر خود ارزش قائل می شوید و او نیز به شما احترام می گذارد. مرد ایده آل شما باید دارای یک شخصیت ثابت باشد''سبزی ها'' با مردهای با ثبات و قاطع ازدواج می کنند

اخطار: شما همواره با روی باز با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار می کنید و انسان پاک و معصومی هستید. داشتن این خصوصیات اندکی کار شما را در پیدا کردن مرد ایده آلتان دشوار می کند. بیشتر افراد نمی توانند شخصیت واقعی شما را به درستی بشناسند به همین دلیل زمانی که با خود واقعی شما مواجه می شوند ممکن است شکه شده و نا امید گردند، زیرا ممکن است که شما با معیارهای ذهنی آنها مطابقت نداشته باشید


اگر رنگ منتخب شما بنفش باشد


در اولین ملاقات بیشتر جذب انرژی و تحرک فرد مقابل می شوید، اما در واقع شما به مردی علاقمند هستید که در کنار او احساس راحتی کنید و از او آرامش بگیرید. رمز موفقیت شما در مقابل مردها گیرایی، جذبه و هیجانتان است. شما سرشار از ذوق و اشتیاق هستید به همین دلیل آقایون نیز احساس می کنند که زندگی شان در کنار شما مهیج و جالب خواهد شد

شما وفادار و وظیفه شناس هستید و ارتباط عاطفی برای شما یک امر جدی تلقی می شود


اگر فردی را برای ازدواج انتخاب کردید، به این معناست که او تمام معیارها و ملاک های مورد نظر شما را دارا بوده که توانسته به این مرحله راه پیدا کند. در ضمن لازم به ذکر است که شما برای وضعیت ظاهری افراد اهمیت خاصی قائل هستید. ''بنفشی ها'' با مردهای خوش تیپ و قیافه ازدواج می کنند

اخطار: بهتر است اگر فرد مناسب پیدا شد اندکی به او فرصت دهید و شروع نکنید به حدس زدن خصوصیات اخلاقی او. بهتر است وی را بر اساس رفتارش ارزیابی کنید نه اینکه او را با مرد ایده آل ذهنی خود مقایسه کنید


اگر رنگ منتخب شما نارنجی باشد


شما یک فرد جذاب، دوست داشتنی، مهربان و خونگرم هستید و با این خصوصیات می توانید دل مردها را بدست آورید. باید حقیقت را لمس کنید تا بتوانید آنرا باور کنید. با رفتار خود به دیگران نشان می دهید که به حرف های آنها گوش می دهید و برایشان ارزش قائل هستید

به راحتی فریفته ظاهر افراد می شوید اما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چراکه ازدواج شما همیشه از روی عقل و منطق می باشد

شما جذب مردهای با هوش می شوید و هنگامیکه به او بله گفتید، بله شما به معنای تا ابد و همیشه و در رنج و شادی است. شما با مردی ارتباط برقرار می کنید که بتوانید از او چیزی بیاموزید. ''نارنجی ها'' با مردهای با هوش ازدواج می کنند

اخطار: شما فردی هستید که سعی می کنید نقاط ضعف و منافذ حساس و نفوذ پذیر خود را پنهان کنید، تنها چیزی که فرد مقابل می تواند در شما ببیند استحکامات زیرکانه است. او احتمالا در مورد شخصیت اصلی شما دچار اشتباه می شود. سعی کنید در طول زمان وی را با کاراکتر واقعی تان آشنا کنید

** 

آنالیز چهره انجلینا جولی! (جدید جدید !!!!)  


*** 

نیایش با خدا Persian English 

asked god to take away my habit
God said : no it is not for me to take away, but for you to give it up

از خدا خواستم عادت های زشت را ترکم بدهد
خدا فرمود : خودت باید آنها را رها کنی

I asked god to make my handicapped child whole
God said : no, body is only temporary

از او درخواست کردم فرزند معلولم را شفا دهد
خدا فرمود : لازم نیست، روحش سالم است، جسم هم که موقت است


I asked god to give me happiness
God said : I give you blessings happiness is up to you

گفتم مرا خوشبخت کن
خدا فرمود : نعمت از من، خوشبخت شدن از تو

I asked god to make my spirit grow
God said : no, You must grow on your own but
i will prune you to make you fruitful

از او خواستم روحم را رشد دهد
خدا فرمود : نه تو خودت باید رشد کنی،
من فقط شاخ و برگ اضافی ات را هرس می کنم تا بارور شوی

I asked god for all things that i might enjoy life
God said : I will give you life, so that you may enjoy all things

از خدا خواستم کاری کند که از زندگی لذت کامل ببرم
خدا فرمود : برای این کار من به تو زندگی داده ام

I asked god to help me love others as much as he loves me
God said : Ahah, finally you have the ide

از خدا خواستم کمکم کند همان قدر که او مرا دوست دارد من هم دیگران را دوست بدارم
خدا فرمود : آها بالاخره اصل مطلب دستگیرت شد. 

******* 

دستخط امیرکبیر به ناصرالدین شاه 

تبلیغات با OxinAds.Com

 
****** 
گوگوش در لباس احرام ، در راه مکه !! ((عکس+مطلب)) 



درسفری که چندتن از هنر مندان منجمله الهه و گوگوش به یمن کرده بودند؛ از آنجا برای زیارت خانه خدا عازم عربستان سعودی شدند و مراسم حج عمره بجا آوردند .در این عکس الهه ،ودر کنار او شوهرش ،همایون یزدانفر و گوگوش و سیمین منوچهری (نوازنده قانون) را دراتوبوس ودر لباس احرام نشان میدهد.

***** 
سوالاتی جالب و پاسخ های باور نکردنی(تست هوش) (خیلی توووپه) 
مسئله 1 - فرض کنید راننده یک اتوبوس برقی هستید. در ایستگاه اول 6 نفر وارد اتوبوس می شوند ، در ایستگاه دوم 3 نفر بیرون می روند و پنج نفر وارد می شوند . راننده چند سال دارد ؟

مسئله 2 - پنج کلاغ روی درختی نشسته اند ، 3 تا از آنها در شرف پرواز هستند . حال چه تعداد کلاغ روی درخت باقی می ماند؟

مسئله 3 - چه تعداد از هر نوع حیوان به داخل کشتی موسی برده شد ؟

مسئله 4 - شیب یک طرف پشت بام شیروانی شکلی ، شصت درجه است و طرف دیگر 30 درجه است . خروسی روی این پشت بام تخم گذاشته است . تخم به کدام سمت پرت می شود ؟

مسئله 5 - این سوال حقوقی است . هواپیمایی از ایران به سمت ترکیه در حرکت است و در مرز این دو سقوط می کند ، بازمانده ها را کجا دفن می کنند ؟

مسئله 6 - من دو سکه به شما می دهم که مجموعش 30 تومان می شود. اما یکی از آنها نباید 25 تومانی باشد . چطور ؟

» جوابها

مسئله 1 - راننده اتوبوس هم سن شما باید باشد . چون جمله اول سوال می گوید " تصور کنید که راننده اتوبوس هستید."
مسئله 2 - همه کلاغ ها ، چون آنها فقط " در شرف پرواز " هستند و هنوز از روی درخت بلند نشده اند..( اگر جواب شما 2=3-5 بوده بدانید دوباره محاسبات جلوی تفکرتان را گرفته است.)
مسئله 3 - هیچ . آن نوح بود که حیوانات را به کشتی برد و نه موسی ( "چه تعداد " جلوی فکر کردن شما را گرفته است.)
مسئله 4 - هیچ کدام . خروس ها که تخم نمی گذارند.اگر شما سعی کردید جواب توسط محاسبات و مقایسه اعداد بدست آورید ، شما دوباره به وسیله اعداد منحرف شدید.
مسئله 5 - بازمانده ها را دفن نمی کنند . آنها جان سالم بدر برده اند . شما به وسیله کلمات حقوقی و دفن کردن منحرف شده اید.
مسئله 6 - یک 25 تومانی و یک 5 تومانی . به یاد بیاورید ( فقط یکی از آنها ) نباید 25 تومانی باشد و همین طور هم هست . یک سکه 5 تومانی داریم.شما با عبارت " یکی از آنها نباید … " فریب خوردید.
********* 




آیا انجلینا جولی زیباست ؟

او زیباست به دلایل زیر :

دلیل اول :

1. نسبت و رابطه ی بین اندازه ی چشم ها و  فاصله  بین دو چشم خوب است .
بینی تقریبا استخوانی دارد که به صورت کشیده‌ی او می‌آید و می توان گفت یک حسن محسوب می‌شود زیرا با چشم ها و فاصله انها از یکدیگر مطابقت دارد

دلیل دوم :

فاصله بین کشیدگی گوش ها از بالا تا ابروها عالی است کاملا کشیده و جذاب به نظر می‌رسد .

دلیل سوم :

کشیدگی گوش ها از سمت پایین تا قسمت بینی نیز کاملا عالی است .

 دلیل چهارم :

چشم ها در ناحیه مناسبی نسبت به قسمت بالایی و قسمت پایینی سر قرار گرفته اند .

خونه ای باقیمت 7 میلیارد و 245 میلیون تومان در تهران!! 

برای دیدن عکس در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید
 


 

 

********* 

تست روانشناسی،میزان جذابیت شما 

با خواندن اولین تست و انتخاب گزینه مناسب به سوالی که هر گزینه مشخص کرده بروید و به آن سوال جواب دهید. مثلاً اگر گزینه پ سوال ۱ را انتخاب کردید دیگر
لزومی ندارد سوال ۲ و ۳ را پاسخ دهید فقط کافی است به سوال ۴ مراجعه کنید.

۱) بیش از همه دوست دارید به کجا سفر کنید:
الف) پکن: رجوع شود به سوال ۲ ب) توکیو: رجوع به سوال ۳ پ) پاریس: رجوع به
سوال ۴




 

۲) آیا تا به حال با دیدن فیلم ترحم‌انگیزی به گریه افتاده‌اید؟!
الف) بله: رجوع به سوال ۴ ب) خیر: رجوع به سوال ۳



 

۳) اگر با نامزدتان قرار داشته باشید و او یک ساعت بعد هم سر قرار نیاید چه کار می‌کنید؟!
الف) نیم ساعت دیگر صبر می‌کنید: رجوع به سوال ۴ ب) فوری از محل قرار می‌روید: رجوع به سوال ۵ پ) آنقدر صبر می‌کنید تا بیاید: رجوع به سوال ۶



 

۴) آیا دوست دارید به تنهایی به سینما بروید؟
الف) بله: رجوع به سوال ۵ ب) خیر: رجوع به سوال ۶



 

۵) اگر در ابتدای آشنایی با نامزدتان او بخواهد دست شما را بگیرد چه واکنشی نشان می‌دهید؟
الف) از این کار امتناع می‌کنم : رجوع به سوال ۶ ب) برای مدت کوتاهی دستش را می‌گیرم: رجوع به سوال ۷ پ) پیشنهادش را قبول می‌کنم و دستش را می‌گیرم: رجوع به سوال ۸



 

۶) آیا شما فرد شوخ طبعی هستید؟
الف) بله: رجوع به سوال ۷ ب) خیر: رجوع به سوال ۸




 

۷) به نظرتان مدیر توانایی هستید؟
الف) بله: رجوع به سوال ۹ ب) خیر: رجوع به سوال ۱۰



 

۸) اگر امکان داشت دوباره به دنیا بیایید دوست داشتید چه جنسیتی داشته باشید؟
الف) مرد: رجوع به سوال ۹ ب) زن: رجوع به سوال ۱۰ پ) اهمیتی ندارد: شخصیت نوع ۴



 

۹) آیا در آن واحد بیش از یک دوست صمیمی دارید؟
الف) بله: شخصیت نوع ۲ ب) خیر: شخصیت نوع ۱



 

۱۰) آیا به نظرخودتان فرد باهوشی هستید؟
الف) بله: شخصیت نوع ۲ ب) خیر: شخصیت نوع ۳

پاسخ تست 
 
شخصیت نوع یک؛ به شما تبریک می‌گوییم: شما برای همسرتان فرد بسیار جذابی هستید. حتی از منظر او شما زیبایی چشم‌گیری دارید. نه تنها ترکیب ظاهری زیبایی دارید. بلکه شخصیت شوخ‌طبع و لطیفی دارید. شما فرد فرهیخته‌ای هستید و می‌دانید که با همسرتان چگونه کنار بیایید و وقت‌تان را در اختیارش بگذارید.به این ترتیب است که شما فرد دلخواه او به شمار می‌روید. 
شخصیت نوع دو؛ کاملا" خوب: شما به راحتی همسرتان را جذب می‌کنید اما خودتان را به این راحتی در دام عشق گرفتار نمی‌کنید. شوخ طبعی تان او را وادار میکند تا با شما کنار بیاید. او از بودن در کنار شما احساس شادمانی بسیاری دارد.
شخصیت نوع سه؛ بد نیست: شما نمی‌توانید به خوبی نامزدتان را به خود جذب کنید. اما خصوصیات جالب توجهی دارید که او بتواند با تکیه بر آنها با شما کنار بیاید. سعی می‌کنید برای مشاهده امور مختلف دیدگاه یگانه‌ای داشته باشید. شما در چشم دوستانتان فردی کاملاً صمیمی هستید.  
شخصیت نوع چهار؛ مواظب باشید:شما نمی‌توانید نامزدتان را به خود جذب کنید چرا که دانش و ارزشهای غریزی انسانی والایی برخوردار نیستید. گاهی مواقع از خودتان بی‌تفاوتی‌هایی نشان می‌دهید به همین دلیل است که مورد پسند همسرتان نیستید . 
***** 
آزمونی جالب برای تشخیص شایستگی شما در مورد مدیریت ! 
کوئیز زیر از چهار سؤال تشکیل شده که به شما خواهد گفت آیا برای این که یک مدیر حرفه‌ای باشید، شایستگی لازم را دارید یا نه؟

سؤال‌ها مشکل نیستند. در مورد هر سؤال اول سعی کنید خودتان پاسخ بدهید و بعد پاسخ را بخوانید تا ببینید درست جواب داده‌اید یا خیر.

 

1-از شما خواسته شده یک زرافه را در یخچال قرار دهید. چطور این کار را انجام می‌دهید؟

.

.

.

.

.

.

 

پاسخ: درب یخچال را باز می‌کنیم. زرافه را داخل یخچال می‌گذاریم و سپس درب آن را می‌بندیم. هدف از این سؤال این است که مشخص شود آیا شما از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارند مسائل ساده را خیلی پیچیده ببینند یا خیر!
 
2-حال از شما خواسته شده یک فیل را در یخچال قرار دهید. چه می‌کنید؟

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ: آیا پاسخ شما این است که درب یخچال را باز می‌کنیم و فیل را در یخچال می‌گذاریم و درب آن را می‌بندیم؟

نه! این درست نیست!

پاسخ صحیح این است که درب یخچال را باز می‌کنیم. زرافه را از یخچال خارج می‌کنیم. فیل را در یخچال می‌گذاریم و درب آن را می‌بندیم. این سؤال برای این است که مشخص شود آیا شما به نتایج کار های قبلی خود و تأثیر آن برتصمیم گیری‌های بعدی‌تان فکر می‌کنید یا خیر.
 
3-شیرشاه یک کنفرانس برای حیوانات جنگل ترتیب داده است که به جز یک حیوان، همگی حیوانات در آن حضور دارند. آن یک حیوان غایب کیست؟

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ:‌ یادتان رفته که فیل الان در یخچال است؟ پس حیوان غایب این جلسه باید فیل باشد! هدف از این سؤال این است که حافظه شما در به خاطر سپردن اطلاعات سنجیده شود.

اگر تا این جا به سؤالات پاسخ درست نداده‌اید نگران نباشید، هنوز یک سؤال دیگر مانده است.
 
 
4-باید از یک رودخانه عبور کنید که محل سکونت کروکودیل هاست. شما قایق ندارید. چه می‌کنید؟

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ: خیلی ساده است! به داخل رودخانه پریده و با شنا کردن از آن عبور می کنید.

کروکودیل‌ها؟ آنها الان در جلسه‌ای هستند که شیرشاه ترتیب داده! هدف از این سؤال این است که مشخص شود آیا از اشتباه‌های قبلی خود درس می‌گیرید که دوباره آن ها را تکرار نکنید یا خیر. 
****** 
خوراکی‌های آرامبخش 

این روزها دیگر استرس با زندگی بسیاری از ما عجین شده و کمتر کسی را می‌توان یافت که نه تنها در طول هفته بلکه هر روز (البته در مقادیر متفاوت)، آن را تجربه نکند. اما آیا می‌دانید با به‌کارگیری روش‌هایی می‌توان تاثیر این استرس‌ها را بر زندگی به حداقل رساند؟

شاید باورتان نشود اگر بگوییم، مطالعات نشان داده‌اند، برخی مواد غذایی تاثیر نامطلوبی بر مغز و خلق و خوی ما دارند و بهتر است در صورت مواجهه هر روزه‌مان با انواع استرس‌ها، از آنها کمتر استفاده کنیم.

به طور مثال، مصرف مقدار زیاد شکلات به محض از بین رفتن تاثیر موقت و کوتاه مدت شکر و کافئین ممکن است شما را کسل کند و یا مصرف بیش از اندازه چیپس‌های شور باعث از دست رفتن آب بدن و مغزتان شود و خستگی را برایتان به ارمغان آورد و آخر اینکه وعده‌های غذایی پرچرب، هورمون استرس را افزایش داده و آنها را در سطح بالایی نگه می‌دارد. مشکل این است که‌این خوراکی‌ها درست همان مواد غذایی هستند که دقیقا در زمان نامناسبی به سراغشان می‌رویم، چون به جای آرامش بخشیدن، تنش ناشی از کار یا زندگی روزانه را تشدید می‌کنند.


استرس چاقی می‌آورد
استرس شدید حتی ممکن است آسیب تغذیه‌ای جدی بر جای بگذارد و اثرات حاد و خطرناکی را به بار آورد. هورمون‌هایی که در واکنش به استرس آزاد می‌شوند با کاستن از مقدار سروتونین که هورمون آرام بخش است، نیاز بدن به کربوهیدرات را افزایش می‌دهد که البته افزایش مصرف این گروه غذایی چاقی و اضافه وزن را برای مصرف کننده به همراه می‌آورد. به ‌این ترتیب، در شرایط پرتنش، خودداری از خوردن تنقلات برای تسکین استرس دشوار می‌شود اما پاداش پیگیری جدی مصرف مواد غذایی مغذی، کم چرب، کم شیرین و کم کافئین، آرامش خواهد بود.

لازم است در همین‌جا اضافه کنیم که مصرف مواد غذایی مانند شیرگرم، سینه مرغ و فیله گوسفند به دلیل تریپتوفان فراوانی که دارند برای ایجاد آرامش در افرادی که بیشتر در محیط‌های استرس‌زا قرار می‌گیرند، توصیه می‌شود زیرا این اسید آمینه (واحد تشکیل‌دهنده پروتئین‌ها) موجب تولید سروتونین یا همان هورمون آرامش بخش می‌شود.


نتایج یک پژوهش تازه
در پروژه‌ای به نام پروژه غذا و خلق که یک گروه پژوهشی از محققان تغذیه در انگلستان به انجام رسانده‌اند، مواد غذایی استرس‌زا و مواد غذایی پشتیبان شناسایی شده‌اند، به عبارت ساده‌تر در این تحقیق، غذاهایی که استرس را از درون تشدید می‌کنند و غذاهایی که به افراد تحت استرس کمک می‌کنند، گزارش شده‌اند. اطلاعات به دست آمده بر اساس تجارب شخصی 200 فرد تحت بررسی تهیه شده است. حدود 90 درصد افراد بررسی شده گزارش داده‌اند که سلامت روان آنها با تغییراتی که در رژیم غذایی‌شان داده بودند، بهبود چشمگیری پیدا کرده است.

این شرکت کنندگان گزارش دادند که کاهش مصرف یا حذف «خوراکی‌های استرس‌زا» مانند شکر 80 درصد، کافئین 79 درصد، الکل 55 درصد و شکلات 53 درصد بیشترین تاثیر مثبت را بر بهداشت روان آنها داشته است. در عوض، خوردن مقادیر بیشتری از stress work«خوراکی‌های پشتیبان» مانند آب 80 درصد، سبزیجات 78 درصد، میوه 72 درصد و ماهی چرب 52 درصد بسیار مفید بوده است. علاوه بر موارد یاد شده، در این پژوهش چند راهکار تغذیه‌ای نیز بیان شده است، به ‌این ترتیب که خوردن منظم وعده‌های غذایی، مصرف میان وعده‌های مغذی و در اولویت قرار دادن وعده‌های اصلی غذایی نیز در کنار توجه به مصرف خوراکی‌های پشتیبان بسیار کارساز است.


کمتر قهوه بنوشید
همه ما می‌دانیم که رعایت اعتدال در نوشیدن قهوه یک اصل است، زیرا دریافت بالای کافیین بی‌قراری، تعریق زیاد، بی‌خوابی و افزایش ضربان قلب را به همراه دارد. حتی دیده شده، نوشیدن مقادیر بالای قهوه دم کرده میزان کلسترول خون را نیز بیشتر می‌کند. از این رو، توصیه می‌شود که بیش از 3 تا 4 فنجان قهوه نوشیده نشود.

به علاوه، در دوران بارداری باید از نوشیدن بیش از اندازه آن خودداری کرد و نباید آن را به بیش از 5 فنجان رساند. زیرا مطالعات نشان داده‌اند، نوشیدن 4 تا 7 فنجان‌ (در افراد با حساسیت‌های مختلف) به میزان 80 درصد احتمال مرده‌زایی را در خانم‌های باردار بالا برده و اگر این فنجان‌ها به 8 یا بیشتر نیز برسد، این احتمال به 300 درصد خواهد رسید. جالب است بدانید که کافیین بالا این عوارض را به طور مستقیم به دنبال خواهد داشت. از این رو، متخصصان تغذیه اعلام کرده‌اند، دریافت 300 میلی گرم کافیین که برابر نوشیدن سه یا چهار فنجان قهوه در روز است، برای مادر و جنین مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.


ویتامین گروه B، ویتامین ضد استرس


آماندا گری، یکی از محققان در پروژه «غذا و خلق» که برای بهبود خلق‌وخو تغییر رژیم غذایی را بر دارو مقدم می‌شمارد، می‌گوید: «باوجود شواهدی که نشان‌ می‌دهد مکمل‌های غذایی در تسکین نشانه‌های بیماری و بهبود سلامت موثر هستند، این روش‌ها در جایگاه جایگزین یا مکمل باقی می‌مانند». با وجود این در پژوهش کیفی که هم اکنون در جریان است، به طور جدی این موضوع بررسی می‌شود که غذایی که مصرف می‌کنیم چه تاثیری بر ترکیب شیمیایی بدن می‌گذارد.

اکنون می‌دانیم هورمون‌های استرس مانند کورتیزول، ویتامین‌های بدن را که برای کمک به بروز پاسخ‌های استرس شناخته شده مصرف می‌کنند. به ‌این ترتیب، در مواقعی که درگیر فعالیت‌های اضطراب‌زا هستیم به ویتامین‌های گروه B بیشتر نیاز داریم. این ویتامین‌ها به حفاظت از اعصاب و سلول‌های مغزی کمک می‌کند. همچنین از ویتامین‌های گروه B برای تبدیل غذا به انرژی در بدن استفاده می‌شود. به‌این ترتیب اگر خوراکی‌های پرکالری که در مواقع بروز استرس مصرف می‌شوند، به طور مرتب دریافت شوند، مشکل مضاعفی برای بدن به وجودمی‌آید؛ زیرا در بدن به سرعت سوخته و موجب کمبود مواد مغذی می‌شوند که برای مقابله با استرس ضروری هستند.

به طور مثال، حتی کمبود جزیی ویتامین‌های گروه B مثلا ناشی از چند روز مصرف زیاد چیپس و نوشابه‌های گازدار، دستگاه عصبی را متاثر و اثر استرس را تشدید می‌کنند. از این رو، خوردن مواد غذایی که منبع این ویتامین‌ها هستند مانند غلات تصفیه نشده، سبزی‌های برگ سبز و انواع گوشت‌ها و شیر البته از نوع کم چرب به عنوان یک عادت غذایی مناسب توصیه می‌شود.

در آخر نیز یکی از آرامش بخش‌ترین سبزی‌ها در مواقع استرس را به شما معرفی می‌کنیم و آن کرفس است. این سبزی دارای گروهی از ترکیبات به نام فیتالیدها بوده که مدر (ادرار آور) است و برای سیستم عصبی مرکزی یک آرامش‌بخش و ضدتشنج به حساب می‌آید به ‌این دلیل از قدیم از سوی گیاه شناسان مصرف این سبزی به عنوان یک عادت غذایی آرام‌بخش گزارش شده است و امروزه ‌این اثر به دنبال تحقیقات پی در پی به اثبات رسیده است. 

**** 

فرکانس MBC persia

 مجموعه mbc از روز چهارشنبه 9 ژولای راس ساعت 11،30 بوقت گرینویچ کانال سینمایی mbc Persia را راه اندازی خواهد کرد .

این کانال بطور شبنه روزی جدیدترین و برترین فیلمهای بین المللی را با زیر نویس فارسی روی ماهواراه های عرب سات و نیل سات پخش خواهد کرد .
مشخصات دریافت MBC Persia

Satellite: Badr(Arabsat)
Freq: 11919
SR: 27500
POL: HOR
FEC: 3/4
Channel Name: MBC Persia

Satellite: Nilesat
Freq: 12341
SR: 27500
POL:VER
FEC: 3/4
Channel Name: MBC Persia 

خسته نباشید مرسی با حوصله خواندید دستت درد نکنه اگه از مطالبها خوشت نیامد ببخشید و برایتان‌ارزوی موفقیتی میکنم. 

قربانت لادن  التماس دعا

شماره جدید "نقش‌آفرینان" با نیم نگاهی به فعالیت‌های تازه بازیگران ایرانی و خارجی آغاز می‌شود و در ادامه می‌پردازد به یادی از مرحوم احمد آقالو و یادداشتی در این خصوص گفتگویی مفصل با محمد مطیع پس از بازگشت به ایران و سال‌ها سکوت، 10 دوئل به یاد ماندنی بازیگران در فیلم‌های ایرانی، نگاهی به فیلم تلویزیونی "ساعت 25"، درباره بازی‌های "خواب زمستانی"، نقدی بر فیلم و بازی‌های "محیا" و حرف‌های بازیگران، گپی با نیوشا ضیغمی در صفحه "نقاب"، زبان بدن و اخباری از بازیگران ایرانی و خارجی در بخشی دیگر منعکس شده است.

گزارش ویژه سالگرد انتشار "نقش‌آفرینان" به 50 چهره سینمایی و نمایشی اختصاص یافته که بهترین نقش‌آفرینی کارنامه خود را انتخاب کرده‌اند. نگاهی به نمایشگاه عکس لاله اسکندری، سینما در سی نما، گفتگو با سیامک شایقی کارگردان "خواب زمستانی"، معرفی فیلم‌های روز اکران جهان، درباره فیلم "مجموعه دروغ‌ها" و نگاهی به "دبلیو" در ادامه آمده است.
گزارش پشت صحنه نمایش "کرگدن"، معرفی نمایش‌های روی صحنه، یادداشتی در باب پانزدهمین نمایشگاه مطبوعات، "اخراجی‌ها 2"، "پستچی سه بار در نمی‌زند" و "تردید" به روایت تصویر و نهایتاً پاسخ به نامه‌ها به کار این شماره پایان می‌دهد.
چهل و نهمین شماره ماهنامه سینمایی "نقش‌آفرینان" ویژه آذر 87 به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی شکوه جیرودی و سردبیری رامین پرچمی در 100 صفحه با قیمت 1500 تومان در دسترس علاقمندان است.
منبع:مهر  
من الان 5 ساله هست خواننده ترین قدیمی مجله نقش آفرینان هستم 49 تا شماره مجله نقش آفرینان آرشیو موجود دارم و همیشه از نقش آفرینان خیلی لذت میبرم و از خانم شکوه جیرودی و مریم حسینی و همکاران محترم دستشان درد نکنه و برایشان ارزوی موفقیتی میکنم.
از دوست عزیزم خانم شکوه جیرودی و خانم مریم حسینی و همکاران عزیز برام خیلی زحمت میکشند و از شما تقاضا دارم شماره ۱ تا ۴۹آرشیوموجوداست.با شماره ۸۸۹۲۶۸۷۱ 
۸۸۹۲۶۸۷۲تماس بگیرید و مشترک نقش آفرینان شوید.سلام مرا به خانم شکوه جیرودی و مریم حسینی برسانید. 
هزینه اشتراک یکساله 220000ریال و اشتراک یکساله برای دانشجویان 180000ریال و اشتراک یکساله برای خارج از کشور660000ریال می باشد.حتما معرف به نقش آفرینان بگویید معرف لادن صحرایی ناشنوا از تهران
نظرات 15 + ارسال نظر
امین چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1387 ساعت 18:34 http://ghatarat.blogfa.com/

داستان جالب نبود
اما همچنان وبلاگت خوبه

سلام مرسی سرزدی دستت درد نکنه.انشالا آپ بعدی داستان جالب بذارم.

رضا چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1387 ساعت 20:27 http://island1383.persianblog.ir

با سلام و درود فراوان بر شما دوست عزیز و گرامی و قلم توانمدتان و آرزوی تندرستی و سعادتمندی شما در تمامی مراحل زندگانی..و آرزوی قبولی عزاداری شما در پیشگاه بانوی بزرگ دو عالم، باستحضار حضرت عالی میرساند کلبه درویشی حقیر با مطلبی آموزنده با عنوان. .." اهداف قیام حسین ابن علی را بشناسید.."...بروز شده است ..خوشحال خواهم شد دیدن کنید و نظرات ارزشمند خود را مرقوم فرمائید ، مثل همیشه منتظر قدمهای سبز و حضور گرمتان هستم .... ........ فلک زد پشت پای بر بساطم در بدر گشتم..بیا شبهای رباب بین که بی تو چون سحر کرد م...بیاد غنچه پژمرده ام هر جا گلی د ید م...بجای اشک از دیده روان خون بصر کرد م...........درپناه حق و خدا نگهدارتان

رضا پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:59 http://island1383.persianblog.ir

سلام و درود فراوان بر شما ..وب لاگ ویژه محرم شما را دیدم بسیار زیبا و مطالب بسیار آموزنده و پر محتوا در ان قرار داده اید ...عالی ...قسمت نظرات نداشت در ان وب ....بازهم برایتان بهترینها را ارزو میکنم ....خدا نگهدار

با سلام مرسی خوشحال شدم اون وبلاگ امام حسین صبرمیکردی تا ادامه بیاد.اشکال نداره بازهم سری بزن

عاشق لادن پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:21

سلام لادن مهربونم عاشقت شدم لطف کنید آدرس بدید که بیام خواستگاری.منتظرتم.

شماخودتون را معرفی نکردی؟دیگه برام کامنت نذار و گرنه حذفت میکنم.

حسین پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:36 http://www.sharh-e-parishani.blogfa.com

دمت گرم و سرت خوش باد ... سلامم را تو پاسخ گوی در بگشای...
ممنون که اومدی... خوشحال شدم

مرسی خوشحالم کردی دستت دردنکنه لطف داری.

رضا پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:10 http://island1383.persianblog.ir

سلام ..مجداا چک کردم ..قسمت نظرات فکر کنم فعال نیست ...و گزینه وجود ندارد ..لطفا چک کنید ..خودتان از طریق مدیریت خودتان ...در پناه حق

علی(اتنه فقیه نصیری) پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1387 ساعت 14:13 http://www.my-beauti-ateneh.blogfa.com

سلام لادن جان
خوبی خواهر خوشکلم؟

امتحانات چطوره

امیدوارم همش ۲۰ بگیری


تو این روزها برای منم دعا کن.

موفق و شاد و سربلند باشی

تا دیدار بعد

یا حق

سلام علی جان مرسی 22دی شروع بشه برام دعا کن چشم حتمابرات دعا میکنم.

میترا پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1387 ساعت 18:08 http://ashiyaneye-mehr.blogfa.com

سلام لادن جون.مرسی که به من سر میزنی.مرسی عزیزم تو خوبی؟منم دلم برات تنگ شده بود.ممنون که خبرم کردی.امیدوارم هر روز موفق تر و شادتر باشی.
فعلآ.

سلام میترا عزیزم قربونت برم مرسی خیلی دوستت دارم بوووووووس

شیدا پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1387 ساعت 18:16 http://www.ertebati.blogfa.com

لادن جون سلام خوبی و چطوری اتفاقا من چند بار امدم اینجا ولی هیچ خبری نبود بیخود فکر نکنی هیچ از دستت ناراحت نیستم البته در وبلاگت نوشته بود که سرت شلوغه و امتحانات داره پس مزاحمت نشدم. به مامانت خیلی سلام برسون به امید دیدار

مرسی خبرم دادی

سلام مرسی شیدا عزیزم خیلی خوشحالم کردی بووووووووس

لادن پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1387 ساعت 18:19 http://www.a1elb.blogfa.com/

سلااااااااااااام لادن عزیزم
خوبی؟
چه مطالب قشنگی گذاشتی !!!!!!!!!!!!!!!
دستت درد نکنه خانم گل و ناز و مهربون
می بوسمت
و امیدوارم همیشه موفق و شادمان باشی
دوستت داردم دوست خوب من
منتظر دیدنت هستم امیدوارم برنامه ای جور کنی و بیای
خواستی بیای حتما بهم خبر بده باشه ؟
می بوسمت

سلام لادن عزیزم مرسی لطف دارید چشم حتما خبرت میکنم.بوووس

سایه پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1387 ساعت 18:32 http://hovyda.blogfa.com

سلام خوبی لادن گلم
دلم خیلی برات تنگ شده؟راستی شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفاشون رو بهت تسلیت میگم
کجایی پیدات نیست؟!

سایه عزیزم قربونت برم خیلی دلم برات تنگ شده مرسی تسلیت میگویم.

مهدی@@دفتر عشق پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1387 ساعت 21:40 http://www.daftareshghe.blogsky.com/

سلام خوبی؟[گل][قلب]

دفتر عشق به روز شد

منتظر حضور گرمت هستم

موفق باشی[گل][قلب]

mehdirobert15 سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 16:10

با سلام.گرفتار بودم .شرمنده

لیلا یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 20:40 http://www.mufon.blogfa.com

سلام لادن جون از مطالبی که تو وب لاگت زدی واقعا ممنونم خیلی جالبه آدرس وبلاگتو از پسر داییم محمد مرادی گرفتم .
اگه به من maile بدی خوشحال میشم .
نظر در وبلاگ محمد یادت نره ( لطفا ) .
دوست دارم
مرسی

محمد مرادی یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:23 http://www.mufon.blogfa.com

سلام خواهر خوبم لادن
اول بزار واست بگم : قبل از اینکه بشر هواپیما اختراع کنه بشقاب پرنده وجود داشته در داستان هایه قدیمی هم از بشقاب پرنده اسم برده شده . اسناد و مدارکه زیادی وجود داره که ثابت میکنه که وجود دارند به این دلیل کشورهایه زیادی بشقاب پرنده ساختند اول المان دوم روسیه و سوم امریکا برای جاسوسی .
ولی گفتم : قبل از اینکه برادران رایت هواپیما بسازند بشقاب پرنده دیده شده .
در ضمن : من اون فیلمو دیدم اسمش دختر راین . ولی موجودات فضایی اینطور نیستند فقط دو تا فیلم وجود داره که طبق گزارشات ساخته شده : ۱ - برخورده نزدیک از نوع سوم ۲ - نشانه ها .
من امروز یه سری مطلب میزارم تو وبلاگم برو بخون و نظرتو بگو ممنون میشم .
مـــــــــــــــــــــــــــرســـــــــــــــــــــــــــی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد